Пропускане към основното съдържание

Тъй като блогът се напълни с други неща (ревюта на инвестиционни посредници и т.н.) систематизирах по-интересните неща за законодателите тук: За читателите от Министерството на финансите и за законодателите.

Интересуваш се от данъците при получаване на доход от инвестиции? Виж тази страница.
Забелязах, че връзката към статията (намираща се в дясната страна на блога) не е много видима и затова слагам още една връзка тук.

Подводни камъни при ползването на Revolut през 2021-2022-2023-2024 година

При регистрацията ползвах метода за защита на снимките на документите за самоличност, описани в тази статия.

Направих няколко неуспешни опита да снимам паспорта. Връщаше ми съобщение, че снимката не е качествена:

We’re really sorry for the trouble, but the photo you took of your ID document was a little too blurry for us to verify.
След това ми изписа, че не приема този документ:

We’re really sorry for the trouble, but we’re unable to accept the ID document that you submitted.

We know it’s a pain, but we’ll need you to try again using another form of government issued ID, such as a passport or national identity card. Also, make sure you have good lighting and there is no blur or glare in the photo.
Следващият опит беше с личната карта - пак не я прие (бях сложил прозрачни парчета найлон с изписано "Revolut" и днешната дата).

След като пробвах с хартиено тиксо (с изписано "Revolut" и днешната дата) се получи верификацията.

Не знам дали изкуственият интелект е приел хартиеното тиксо с надписи по него или някой човек се е смилил над мен като е прегледал изпратените документи и е решил, че са наред.

При верификацията на адреса на електронна поща се наложи да препратя email-а на другия ми email акаунт, който ползвам на телефона. Защото не може да се направи от десктопа! Нарочно са направили така, че със CSS да крият бутона за верификация - показва се само ако ширината на екрана наподобява тази на смартфон.

И освен това не може да се клика на връзката през браузър, трябва връзката да се отвори с приложението на Revolut, а не през браузъра.

Веднага след регистрацията е достъпна за ползване виртуална дебитна карта за многократна употреба и има възможност за ползване на виртуална дебитна карта за еднократна употреба.

Валидността на картите е 5 години. Доставката до Варна (най-евтината при безплатния абонаментен план) е 9,99 лв. След като подадох поръчката видях възможност да редактирам адреса (адресът за доставка може да е различен от  адреса на титуляра на сметката). Написах го на на български език с букви от кирилицата.

За сравнение - картата на Wise е валидна 5 години и струва 14 лева (казаха ми, че е валидна 3 години, но след като поръчах се оказа, че е валидна 5 години). Което прави картата на Revolut по-изгодна.

Могат да се теглят в PDF формат „statements“ на английски език, които съдържат адреса изписан на латиница. Предполагам, че могат да се ползват за верификация на адреса на други акаунти. (Действително могат, клиент на Interactive Brokeres потвърди.)

Езикът ми е настроен на английски, не съм пробвал какво ще стане, ако го променя на български.

При някои справки адресът излиза непълен (само името на държавата липсва). В една от справките (тази за таксата, която съм платил за доставка на дебитна карта) се вижда и името на държавата - "Bulgaria".

Тъй като има вероятност да се заяждат защо името на държавата не се вижда е желателно да извадите такава справка (statement), в която се вижда.

Ограничения при получаването на преводи

We currently do not support transfers from the following countries: Afghanistan, Angola, Algeria, Bahamas, Belarus, Burundi, Burkina Faso, Congo (Kinshasa), Central African Republic, Congo (Brazzaville), Cuba, Egypt, Eritrea, Ethiopia, Guinea, Guinea-Bissau, Guyana, Haiti, Iraq, Islamic Republic of Iran, Cambodia, Sri Lanka, Korea (North), Myanmar, Lao PDR, Lebanon, Liberia, Libya, Nigeria, Panama, Palestinian Territory, Pakistan, Russia, Sudan, Sierra Leone, Somalia, South Sudan, Serbia, Swaziland, Syria, Tajikistan, Timor-Leste, Trinidad and Tobago, United Republic of Tanzania, Uganda, Vanuatu, Venezuela (Bolivarian Republic), Yemen, Zimbabwe. 
Тези ограничения са за персонални акаунти (източник). За бизнес акаунти има повече държави в списъка (източник).

От поддръжката ми обясниха, че ако титулярът е лице, установено в някоя от тези държави, трансферът не може да се осъществи дори и когато банката на изпращача е установена в друга държава (която не е в списъка).

(Не се сетих да ги питам дали това важи само ако титулярът е фирма и дали е проблем банката на титуляра да е в някоя от тези държави, ако титулярът е фирма, намираща се в друга държава или физическо лице, намиращо се в друга държава.)

Услугата банкова сметка ли е?

2. What type of account is my Revolut Account?

Your account with us is a payment account and the money in it is held by us as a deposit. This type of account is commonly called a “current account” and it is a type of bank account where you can store and withdraw money, and make payments. In these terms and conditions we may refer to it as the “Revolut Account”, a “current account” or an “account”.

You must not use it for business purposes. If you want to use your Revolut account for business purposes, you will need to either apply for a Revolut Pro account or a Revolut Business account.

We do not pay interest on the deposits in your current account. You can earn interest by depositing your funds in one of our interest bearing products which we may offer from time to time.

От горното следва, че услугата, която Revolut предоставя, е банкова сметка.

Плащанията с карти се отразяват веднага в приложението

Когато платя нещо с дебитната карта, издадена от българска банка, движенията по сметката не се отразяват веднага. Трябва да изчакам до следващия ден (или повече?) за да ги видя по сметката си.

При Revolut мигновено виждам плащането.

Картата пристигна по-бързо от очакваното

Картата пристигна за 8 дена. Очакваната дата беше 6 ноември, но пристигна на 1 ноември (оставиха я на вратата на входа вместо в пощенската кутия).

Поръчах я със стандартна доставка. С експресна прогнозната дата беше 1 ноември, а реално със стандартна доставка ми доставиха картата на същата прогнозна дата като за експресна доставка, което значи, че е възможно да ползват един и същ метод на доставка и просто да сегментират клиентите като им дават възможност да изберат да платят повече за същата услуга.

Картата беше опакована интересно:

Активиране на картата

На сайта на Revolut пише:

How do I activate a card?

Activating your card is quick and simple:
  • Open the Revolut app,
  • Go to 'Cards' and tap the card you want to activate,
  • Tap ‘Activate card’ and enter your Revolut card number,
  • Congrats! Your card is now ready to use.
Activating a card is an extra security measure we've added to ensure you've received your card. Please note that you won’t be able to make your first transaction until your card is activated.

Обаче такъв бутон няма.

Когато писах в чата роботът Рита ми отговори, че картата се активира като направя първата си покупка на физически терминал (при който се поставя картата в терминала и се въвежда PIN код):

При първата покупка на POS терминал в магазин касиерката я пробва безжично, очаквано транзакцията беше отказана. След като я вкара в POS терминала и въведох PIN кода от втория път мина (може би съм го въвел некоректно първия път).

В приложението вече не излиза оранжевото "Activate card" и мога да променям настройките за сигурност на картата.

Лимитът за безконтактни плащания е 150 евро и може да се ползва функцията „Reset contactless limit“ за не изисква ползване на чипа (вкарване на картата в устройството) при следващото плащане. Предполагам, че ако плащането е за поне 150 евро ще се наложи плащането да е контактно (с вкарване на картата в устройството).

Дали ще иска вкарване на картата и за по-малки суми (т.е. дали зависи от настройките на POS терминала) не знам, не помня да ми се е налагало да правя контактно плащане поради неуспех с безконтактното.

Настройки за защита

След активиране на картата могат да се променят настройките за изключване/включване на:

  • плащанията с магнитна лента (Swipe payments)
  • тегленията на банкомат
  • плащанията онлайн
  • безконтактните плащания
  • location-based security (ползва се GPS за да се определи риска от измама),

Ако се изключат плащанията онлайн и плащанията с магнитна лента отпада нуждата да се крие номерът на картата. Плащанията онлайн могат да се правят с виртуалната карта или с виртуалната карта за еднократна употреба (вместо с пластмасовата карта).

Снимките на екрана не са разрешени. Но снимането на телефона с фотоапарат работи (снимката вдясно).

Има и настройка за замразяване на картата напълно (тогава всички методи спират да работят, вкл. и неизброения в настройките "чип и пин").

Такива подробни настройки липсват при виртуалните карти. Те могат само да се "замразяват" (Freeze).

Може да се задава месечен лимит за харчене както за пластмасовата карта, така и за виртуалните карти.

Снимка на екрана от 2024 година (разрешили са снимките на екрана в новата версия):

Съседите крадат картата? 

Потребител на Revolut ми се оплака, че съседите му са крадливи - отварят писмото, крадат картата (която е безполезна за тях) и оставят плика на пода във входа.

При поръчка на картата може да напишете желан от вас адрес (може да не е адреса, който сте дали при регистрация и за който имате доказателство за адрес). Адресът може да се изпише на кирилица. Буквата "л" изглежда като "n", но се чете. Аз го написах на кирилица и пристигна на адреса (но на вратата на входа, не в пощенската кутия).

Има възможност да се редактира само адреса, не и името (на плика се изписва името във формат "Име Фамилия" така както сте го дали при регистрацията - желателно е при регистрация да си напишете името на латиница, защото иначе може да имате проблеми с банковите преводи - по-надолу в статията разяснявам това подробно). 

Ако сте пропуснали да редактирате адреса (Delivery address) при поръчка на картата може да го направите по-късно (но не и преди картата да е физически изпратена) - на разположение е бутон "Change delivery address".

От това следва, че на теория може да адресирате писмото с дебитната карта до близкия пощенски клон "до поискване" (така писмото ще го пазят в пощенския клон и ще ви го дадат когато го поискате).

Не съм го пробвал лично, но би трябвало да работи. Ако имате проблемни комшии е добро решение.

Очевидно този метод работи само ако ви изпращат картата с "Български пощи". В моя случай ползваха "Български пощи" (след като избрах най-евтината доставка), но не се знае в бъдеще дали ще е така и дали във вашето населено място изпращат с "Български пощи". Никъде няма индикации с кой пощенски оператор изпращат писмата с картите когато ги поръчвате. 

На сайта на „Български пощи“ пише:

„До поискване” - в адреса подателят посочва само пощенска станция, пощенски код и три имена на получател. Пратката се доставя при поискване от получателя в пощенската станция.

Има също така възможност да си наемете пощенска кутия и да дадете адреса на пощенската кутия.

А може вместо това да дадете адреса на някой приятел, който има нормални комшии.

На сайта на Български пощи намерих примерно попълване на адреса на получателя когато писмото се праща "до поискване":

В случая 4300 е пощенският код на Карлово, който съвпада с пощенския клон на централния пощенски клон на същия град.

Ако напишете точния адрес на пощенския клон по този начин (на първия и втория ред от адреса) не съм сигурен дали е грешка или не.

бул. „Цар Борис III“ 124, ж.к. Славия
Пощенски клон 1612, до поискване

(Идеята ми е, че може системата да откаже да приеме адреса ако е само "До поискване" - например ако твърде много хора ползват този адрес? Тогава може да го промените както написах по-горе. Но не ми е известно да има такъв проблем.) 

Revolut позволява да се пише на кирилица. Ако си пишете адреса във връзка с нещо друго (някое друго финтех приложение) имайте предвид, че там може да не поддържат възможност за доставяне до адрес, различен от адресната регистрация (billing address). И е възможно да не разрешават писане на адреса на кирилица (случаят с Vivid Money е такъв - задължително на латиница се пише и адресът се превръща в billing address, което може да проблемно, ако напишете адрес "до поискване" или чужд адрес, защото системите гледат подозрително на плащания когато адресът за доставка на стоката не съвпада с billing address).

Адресът, който сте декларирали в приложението като ваш адрес, може да се ползва и когато получавате/изпращате банкови преводи и това да ви създаде проблеми (някои системи взимат предвид адреса когато преценяват риска от измами).

В събота и неделя има такса за превалутиране от 1%

За да се защитят от промени във валутните курсове Revolut налагат такса от 1% когато се правят покупки в друга валута (или се изпълняват поръчки за обмяна на валута) през събота и неделя. Тя се налага от 17:00 в петък до 18:00 в неделя по часово време на New York.

A 1% fee applies for exchanging currencies on weekends (between 17:00 New York time on Friday and 18:00 New York time on Sunday), except for transactions involving THB or UAH, A 2% fee applies for exchanges involving THB or UAH on weekends.

За българско часово време добавете 7 часа: получава се съответно 00:00 събота и 1:00 понеделник.

За да не рискувате лимитираната поръчка да се изпълни с такса от 1% трябва да я отменяте навреме. Но не прекалено рано, имам 3 поръчки изпълнени в петък около 17-18 часа по българско време. С лимитирана поръчка може да се постигне изгоден курс при обмяна евро-лев (по-изгоден от фиксинга на БНБ), по-надолу дадох примери.

За малки суми това не от значение, но ако правите по-голяма покупка има смисъл да обмените валутата в друг ден предварително или да отложите покупката.

При плащане в Aliexpress само въведох данните от картата (номер, име на картодържател, дата на валидност и трицифрения код от въображаемия гръб на виртуалната карта Visa). Не ми иска 3D пароли и подобни неща, плащането мигновено се отрази в приложението Revolut и смартфонът ми издаде характерния сигнал за нотификация.

Revolut за инвестиции в акции и други финансови инструменти

Накратко: не.

Revolut става да се захрани сметката при някои инвестиционни посредници и криптоборси изгодно. Но за инвестиция в акции не е особено изгодна платформа, особено за големи суми, защото има custody fee и не са достъпни европейските борси (където има данъчно предимство за българите). Без комисионна е само първата сделка месечно.

Корекция: от 1 март 2024 година отпада custody fee.

Но аз предпочитам да не ги ползвам, поради риска от изгонване и закриване на сметка (може да има усложнения с прехвърлянето на акциите).

Interactive Brokers през 2021 година - впечатления и съвети

Искам да инвестирам малка сума в акции/ETFs, къде? Живея в България.

Класическите грешки, които инвестиращите правят

Не пишете името си на кирилица - банката получател няма да обработи плащането и парите ви ще увиснат в нищото

Ако напишете името си на кирилица парите, които изпращате може да не пристигнат и за да си ги върнете да платите такса по-голяма от увисналата сума. Името трябва да съвпада с това, което банката има за клиента на латиница и ако системата за транслитерация ви транслитерира името по друг начин банката на получателя е възможно да не обработи плащането. 

Системата на Revolut не позволява да се ползва кирилица в адреса на получателя, но не я забранява в името. При преводно нареждане обаче се използва автоматизиран превод на името от кирилица на латиница и тук идва проблема - автоматизираният превод го беше превел грешно. От там банката получател вижда друго име (много близко), различно от това на титуляра по сметката и не обработва превода. Превода не се връща към подателя, а стои в нищото.

Цялата история: Внимавайте с Revolut, пишете имената коректно на латиница когато нареждате превод

Изводите са:

  • При регистрация в системата им пишете името и адреса си на латиница и по същия начин, по който получателят на парите очаква да види вашето име и адрес. Например ако захранвате пари при инвестиционен посредник адресът и  името в Revolut трябва да съвпада с вашето име и адрес, които сте дали на инвестиционния посредник при регистрацията си там.
  • При изписване на името на получателя (при изпращане на пари) изпивайте името на получателя на латиница по същия начин, по който той е изписал своето име на латиница при регистрацията си в банката (най-вероятно това е името му на латиница, изписано в документа за самоличност, който е представил на банката, но уточнете това предварително).

Има възможност при поръчка на дебитна карта да напишете адреса си на кирилица (адресът за доставка да е изписан различно от адреса, който сте дали при регистрация). Аз така си поръчах картата.  Името ми беше на латиница (както е изписано при регистрация - име и фамилия, без презиме, такова не изискват при регистрацията!), адресът на кирилица (вкл. и името на града), името на държавата само излезе на латиница. Получих си писмото с  "Български пощи" на вратата на входа (вместо в пощенската кутия). Ако имате крадливи съседид - вижте по-горе в статията как може да се справите с този проблем.

Риск от флагване на акаутна ви за проверка и изгонване

Има множество оплаквания от клиенти, които са изгонени от платформата, даже и когато не са прекарвали големи суми през нея.

Един от рисковите фактори е получаването на заплата/доход в брой. По принцип не трябва да разкриват как работи системата им на оценка на риска, но се изпуснаха и си признаха за това.

Разбира се има и още много фактори и няма как да предвидим в кой случай системата им ще ви флагне за проверка и/или изгонване.

Има риск след блокриане на вашия акаунт да блокират сметките и на други свързани лица (роднини, членове на домакинството), въпреки че може да нямате плащания помежду си. (Предполагам, че ползват GPS за проследяване дали телефоните ви са били в близост както и други методи.)

Подробностите вижте в тези статии:

Revolut флагва акаунти за проверка дори и при малки суми

Законите против прането на пари и финансирането на тероризма се превръщат в заплаха - все повече хора стават жертва на тези закони  

Има данни, че доставчиците на платежни услуги имат практиката да гонят клиенти, за които се опасяват, че ще им създадат много разходи във връзка с изпълнението на регулациите против прането на пари и финансирането на тероризма. И така множество нищо неподозиращи клиенти (които нито са терористи, нито се занимават с пране) се оказват със замразени сметки и изгонени от доставчиците на платежни услуги.

Такса за теглене от банкомат

Различните планове имат различен лимит за „безплатно“ теглене от банкомат. Но дори и да не надвишите лимита някои банкомати може да ви одерат с таксичка за теглене.

В тази статия има линк към таблица, която се актуализира от време на време.

За банкоматите на Райфайзенбанк има данни, че си взимат такса от 3 евро.

Без такса за теглене от бакомат към момента на проверка на списъка са:

  • ДСК (към септември 2019)
  • ЦКБ
  • ОББ
  • ПИБ
  • Пиреос
  • Пощенска банка
  • Прокредит Банк
  • Токуда (към август 2019 с MasterCard)

Когато теглите пари четете внимателно всичко, което се показва на екрана на банкомата. Ако има допълнителна такса е редно да се покаже на екрана и банкоматът да чака да потвърдите, че сте съгласни да платите.

Внимавайте и с банкоматите „копърки“, които взимат особено висока допълнителна такса за теглене.

Колко струват банковите преводи

Актуална връзка към PDF с тарифата на плана без месечна такса Standard може да се види на тази страница.

  • Преводите от/към потребители на Revolut са без такса.
  • Преводите в локална валута (напр. левове в България, GBP в UK) са без такса, но само ако базовата валута е същата.*
  •  SEPA преводите също са без такса. (Правете разлика между прехвърляне от/към карта и банков превод, различни операции са.)
  • Има такса когато се правят преводи, които са във валутата, различна от валутата на държавата, в която се получават.

В процеса на нареждане на превода се виждат дължимите такси за услугата.

В тарифата пише:

This means payments in your base currency that are sent to an account in your country.

Тоест локалните преводи може да са с такса, ако това условие не е изпълнено (напр. изпращате долари по сметка в САЩ).

За изключенията от горните правила вижте в PDF-а „International Payment Fees“, връзка към негова актуална версия има на страницата с тарифата.

Без такса е обмяната на до 2000 лева месечно при тарифните планове Standard и Plus (не се смята на календарен месец, а според датата на регистрация). При по-скъпите тарифни планове Metal и Premium няма такъв лимит.

От 7 юни 2023 година таксата за обмяна на валута над 2000 лева месечно е 1% (преди това е 0,5%).

На сайта е възможно погрешно показва, че обмяната на валута е до 1000 GBP месечно, но всъщност е 2000 лева месечно (което е малко под 1000 GBP). (Възможно е да четете версията за клиенти от UK.)

Наистина няма такса когато се прави левов превод към български IBAN, пробвах с превод към IBAN в българска банка и към IBAN в ePay, нямаше такса.


Получателят на левовете обаче вижда като наредител "1/Name Family" (цифрата 1, надясно наклонена черта и името и фамилията на титуляра на сметката в Revolut) и като сметка на наредителя вижда сметката на Revolut в Райфайзенбанк. Поради тази причина получателят може да не хареса превода, ако има политика да не получава third party deposits (инвестиционните посредници имат такава политика). Би било грешка получателят на парите да ви ги върне по същата банкова сметка, защото ще пристигнат в сметката на Revolut, а не във вашата сметка (вероятно ще се наложи да се разправяте с поддръжката за да ви върнат парите). Затова е желателно да ползвате левови преводи от Revolut само към ваши сметки или към сметки на лица, които са наясно с това и нямат нищо против.

В раздела "All other international payments" на страницата с тарифата има връзка към PDF с таблица, в която подробно са описани таксите за банковите преводи.

Ако вашият адрес не е в България (регистрирали сте си акаунта в Revolut с адрес в друга държава) и тълкувам правилно написаното на сайта на Revolut, ще има такса за прехвърляне на левове от левова сметка при Revolut към левова сметка в България в размер на 0,35% (минимум 75 стотинки, максимум 60 лева).

Най-сигурния начин да разберете колко ще ви струва превода е да започнете процеса и когато стигнете до въвеждане на сумата ще видите колко е таксата след като въведете сумата. Но дори и тогава няма да знаете колко са допълнителните такси на банките кореспонденти (correspondent bank fees). На тази страница Revolut обяснява, че не може да ви каже колко ще бъдат таксите на банките кореспонденти.

Тук писаха, че няма такса за доларов превод към сметката на Interactive Brokers в САЩ, ако е в рамките на един превод месечно. Това обаче не е актуално, на тарифния план без месечна такса няма изключение за таксата, ако е веднъж месечно.

За да проверя каква такса реално налагат започнах процеса по изпращане на долари по сметка в банката, установена в САЩ, на фирма с адрес в Унгария (въведох данните за унгарския клон на Interactive Brokers). Стигнах до момента когато се въвежда сумата на превода и системата показва колко е таксата.

  • За суми до $100 таксата е $0,42.
  • За $200 таксата е $0,61.
  • За $1 000 таксата е $3,02.
  • За $10 000 таксата е $30,14.
  • За $100 000 таксата е $32,44.
Корекция (проверката е към 12 ноември 2024):
  • За суми до $100 таксата е $0,68.
  • За $200 таксата е $0,68.
  • За $1 000 таксата е $1,51.
  • За $10 000 таксата е $15.
  • За $20 000 таксата е $30,01.
  • За $50 000 таксата е $75,01.
  • За $100 000 таксата е $150.

Обаче в допълнение към тази такса може да има (или да няма) и такси на банките кореспонденти (correspondent bank fees), която не е известно предварително колко ще бъде (получателят може да получи по-малко долари, отколкото е изпратената сума).

Имаше отзиви от потребители, които платиха само таксата на Revolut, но не и такси на банките кореспонденти (за преводи в USD към банка в САЩ). Но не е известно дали винаги в подобни случаи няма такса на банките кореспонденти.

Как да си опазим акаунта в Revolut от блокиране?

Според мен изпращането на пари към криптоборси увеличава риска да имате проблем с акаунта. Защото има данни, че Revolut понякога иска документи (вкл. извлечения от борси, доказващи доход от продажба на криптовалути) дори от клиенти, които само за захранвали сметката си в криптоборса с Revolut (не са теглили към Revolut). Писах за такъв случай в тази статия. Може да ползвате транзитна сметка (напр. iCard.com) и през нея да прекарвате еврото, което сте купили чрез Revolut (или ако вече имате евро в българска банка да избегнете Revolut като преведете еврото от българската банка към iCard.com и от там към криптоборсата).

Но не съм сигурен как алгоритмите на Revolut ще разгледат това прехвърляне към лична сметка в iCard, дали ще го сметнат също за рисково (колкото прехвърляне към криптоборса). Ако знаят за какво се ползва iCard основно (като транзитна сметка за преводи от/към борси за криптовалути) нищо чудно да го смятат даже за по-рисково от превод към криптоборса или точно толкова рисково. До сега обаче не съм чел отзиви на клиенти, които са превеждали към iCard и затова от Revolut са им искали документи.

Служител на Revolut призна, че Revolut не харесва клиенти, които получават доходите си в брой (т.е. без да се ползва банка или друг доставчик на платежни услуги) дори и когато имат документи, които доказват тези доходи (документ за изплатени заплати).

По принцип е забранено на доставчиците на платежни услуги да разкриват как работи системата им против пране на пари и финансиране на тероризма, но има някои индикации кое е по-рисково. Размерът на сумата е само един от факторите, понякога и за малки суми флагват акаунти.

Преводите между физически лица според мен също са рискови, следва да ги избягвате (въпреки, че ги рекламират като основна функция на приложението - напр. разделяне на сметки, директни плащания между клиенти на Revolut).

Според мен ако имате сметка в Revolut и подобни финтех приложения е желателно да правите всеки месец плащания с дебитната карта в магазини, които се намират в града, който сте посочили при регистрация. Също така може да пуснете и достъпа до GPS от приложението за да имат повече данни, с които да потвърдят, че действително живеете в държава, където Revolut има право да предлага услугите си, и че действително живеете на адреса, който сте декларирали.

Имаше през 2022 година случай на изгонване, причината за което подозираме, че е липсата на данни, с които Revolut да потвърди, че потребителят живее реално на адреса, който е декларирал (ползвал е картата си рядко и само при пътувания в чужбина, прехвърлял е по 1000-2000 лева на пътуване, което не е голяма сума). Интересно, че потребителят е бил на план Metal. Тоест на план с месечна такса.

Разбира се няма как да сме сигурни, че това е причината, как работи системата на Revolut за флагване на акаунти и изгонване би трябвало да се пази в тайна.

Revolut флагва акаунти за проверка дори и при малки суми

Такса за захранване на Revolut с карта - при повечето банки няма

При повечето банки няма такса когато се захранва с карта.

Отзивите от клиенти на Уникредит Булбанк, ДСК и Пощенска банка са противоречиви. За Алианц Банк също налага такса при захранване на Revolut. За други банки не съм чул да налагат такса за захранване на Revolut с карта.

В тарифата на Уникредит (напр. за картите им MasterCard) не виждам такса, която може да бъде приложена за захранване на Revolut. Виждам само такса за обратното - теглене от Revolut към карта (не към IBAN, а посредством номер на карта) - тогава има такса от 1% ("Възстановяване/получаване на средства по картова сметка чрез Международна Картова Организация"). Уникредит имат отделни тарифи за различните видове карти, цъка се на линк в PDF файла на основната тарифа.

Получаването на пари по номер на карта трябва да се избягва, защото много често не е изгодно. За получаване на левове и евро от SEPA зоната по IBAN типично е без такса (за някои видове сметки в ПИБ има такса). Revolut позволява на клиенти с българска адресна регистрация да получават левове по левов IBAN без такса от страна на Revolut (няма такса и от страна на българската банка). Възможни са преводи на левове и към IBAN на микросметка в ePay.bg (пак няма такси).

Подробно за това как банките налагат такса за получаване на пари по номер на карта: В някои случаи може да няма такса за получаване на пари по карта.

Има отзиви от клиенти през януари 2023, които казват, че са видели някаква такса, но тя е "изчезнала".

 нищо не ви удържа. Няколко дни след зареждането транзакцията се осчетоводява и се връща задържаната сума.

От октомври 2023 има подобен отзив:

Здравейте, аз също зареждам Револют от УниКредит. Имах същите притеснения като вас, при все, че вземаше различни стойности за такса всеки път и не изглеждаше да са еднакъв процент. Отидох в банката и ми беше обяснено, че след като се осчетоводи превода, парите взети за "такса" се връщат по сметката. Проверих след няколко дни и наистина ми бяха върнати. 

Някои клиенти казват, че им удържа такса (която после не се връща). 

Скорошните отзиви от клиенти на Пощенска банка са противоречиви, ето пример за такса от декември 2022:

Друг клиент на Пощенска банка е минавал между капките като прекарва транзакцията през Google Pay:

Пощенска банка директен top up от дебитна и кредитна карта има такса. През GPay обаче със същите карти - няма такса

Други клиенти на Пощенска банка уточниха: 

Евровите карти на Пощенска са без такса. Първоначално има, после е сторнирана.

от дигитална/виртуална левова на пощенска никога не ми е взимана такса

Някои банки налагат такси при зареждане на Revolut с дебитна/кредитна карта (и при други видове захранвания на платежна сметка с карта и сметки при фирми за хазартни игри). От ДСК обясняват:

Клиент на ДСК сподели, че банката не му е удържала такси при захранване с карта (декември 2021 година). 

Клиент на ДСК сподели, че ако се ползва Google Pay за захранване на Revolut няма такса от страна на ДСК:

 ако се ползва Google Pay такси няма. Тествал съм го с тези карти на ДСК - кредитна Виза, дебитни виза и мастъркард, виртуална виза.

Отзиви от януари 2023:

за последните три месеца съм зареждал над 10 пъти - такса нямам. Сумата е пет цифрена. Ако е с нормалната карта може и да има, затова пиша че съм зареждал с виртуалната.

Последните 2 години всеки месец зареждам от ДСК Виза през дебитната, не виртуалната и нямам такса.

направо с картата, без Гугъл пей. Мисля, че има значение дали е Виза или мастеркард, когато става дума за ДСК. На познат с мастеркард, на същия план като в мен му взимат такса.

През октомври 2020 година клиент на Уникредит Булбанк се оплака, че са му удържали такса:

След Зареждане на сметка (top up) от Булбанк през изминалия месец (последно на 22.09.20) нямах такса от банката за зареждането. наложи ми се вчера и днес да зареда отново гледам такса. А по един и същи начин се зарежда, но банката го разпознава по два начина - първия път като за пост терминал, последните пъти като картова операция (каквото и да значи това).

Към декември 2021 година клиент на Уникредит Булбанк сподели, че не е имал такса за захранване с карта. 

Стойчо Недев написа през 2023 година:

единствения вариант без такса с Пощенска е чрез виртуалната карта на One Wallet

Потребителите на One Wallet получават безплатна дигитална карта и сметка с индивидуален IBAN, без месечни такси (по информация от сайта на банката, не съм тествал услугата).

Съгласно тарифата на Банка ДСК за "паричен трансфер" има такса от около 1% (в зависимост от вида на картата 1 лев + 1% или само 1%). Таксата "паричен трансфер" се прилага при захранване на микросметки, транзакции, свързани с хазартни игри, залагания, покупка на чипове, валута, акции и други парични и финансови инструменти.

Интересно, че за виртуалните карти нямат такса за "получаване на суми по карта чрез терминално устройство" (за другите видове карти имат такса от 0,5% за получаване на пари по карта). Допускам, че тази такса се прилага и при получаване на пари по картовата сметка при банка ДСК от Revolut.

Подобни допълнителни такси не намирам в тарифата на Уникредит Булбанк.

Тоест ако банката има в тарифата си такса за някои специални случаи (захранване на платежни сметки, хазарт, захранване на сметки при инвестиционни посредници) има вероятност да ви наложат такса при захранване на Revolut. Затова следва да избягвате да захранвате Revolut с карти от такива банки.

Клиент на ПИБ сподели, че не са му удържали такса при захранване на Revolut.

Клиент на ЦКБ също сподели, че не е забелязал такса.

Клиент на MyFin също се похвали, че е зареждал Revolut без такса.

Ползвал съм карта на Тексим Банк (дебитна) и не видях да са ми удържали такса за захранването. Обаче в тарифата си имат такса (тогава може би са нямали когато аз съм пробвал):

т. 7. Паричен трансфер с карта чрез виртуален ПОС терминал към друга платежна сметка, друг платежен инструмент или захранване на виртуален акаунт/портфейл  0,15%

Клиент на Алианц банк и ДСК сподели (януари 2022):

При мен, при зареждане на Револют с дебитна карта на Алинц банк има такса от 2 лв., независимо от сумата. При зареждане с дебитна карта на ДСК, не ми се удържа такса.

Всъщност според тарифата на Алианц банк тази такса за дебитни и кредитни карти е 0,1% с минимален праг от 2 лева. Тоест при суми над 2000 лева таксата е 0,1%, за по-малки суми е 2 лева.

11.1.31. Такса паричен трансфер (заб.6)  0.1% от сумата, мин.2 лв.

11.3.16.9. Такса паричен трансфер (заб. 6) 0.1% от сумата, мин. 2 лв.

Таксата по т.11.1.31 и т.11.3.16.9. се събира при захранване на микросметки, транзакции, свързани с хазартни игри, залагания, покупка на чипове, валута, акции и други парични и финансови инструменти.

Клиент на ОББ и KBC Банк сподели, че не е имал такса с карти на тези банки. 

Друг клиент на ОББ каза, че е имал такса. Но в тарифата им не намират основание за такава (има само такса 2% при обратната операция - при получаване напари по карта, тази такса може да не се плаща просто като изберете да получите парите по IBAN, а не по номер на карта).

Клиент на Общинска банка се похвали, че не е платил такса.

В тарифата на БАКБ има една такса от 2%  "при залагания и други специфични услуги" с дебитна карта. Но според отзиви от клиенти тази такса не важи при зареждане на Revolut.

Тема, в която коментиращите се оплакват, че са имали такса или се хвалят, че са нямали.

УниКредит.

Два топ ъп превода на една и съща сума в лева в една седмица, две различни такси.

До момента не съм забелязал изравняване или възстановяване на сумата.

Прави ми впечатление, че взимат вече такса от Булбанк. Преди при top up се показваше точната сума на зареждането. Сега обаче върху заредената сума в онлайн банкирането в Бубанк излиза и начислена сума? Това ли имаш предвид изравняването? При 40 лв. заредени, излиза 40.11 лв. При 379 лв. излиза 382 лв. ?

след осчетоводяване се приспада. Преди изобщо не се и начисляваше.

погледни си онлай банкирането след 1-2 дена. Първоначално пише " card operation" и има такса. След това ти се възстановяват парите.  

В тарифата на TBI Bank не виждам такса за зареждане на Револют, но не съм пробвал (пробвал съм обратното - с карта на Revolut да заредя сметката в TBI Bank, нямаше такса). 

Клиент на Пощенска банка се похвали, че заобикаля таксата на банката за картова транзакция към Револют като си е направил виртуална карта в OneWallet и с нея си зарежда Револют.

Актуална тема от януари 2024 година с отзиви на клиенти за зареждане на Револют с картова транзакция (обърнете внимание, че понякога не пишат дали зареждат с картова транзакция или със SEPA, може да ви подведат).

В горната тема клиент написа, че няма такса за ДСК, но отзивите са противоречиви.

Клиент на Алианц казва как заобикаля таксата на банката за захранване на Револют:

Направи си акаунт в MyFin (линкове има в групата безброй), захранвай си сметката там с картата от Пощенска и след това си захранвай Революта през виртуалката от MyFin.

Аз съм към Алианц, които имат подобна такса, и правя това вече почти година...

Зареждането с карти от Phyre и неговите клонинги (A1 wallet, Pay by Vivacom) най-вероятно е без такси.  За Pay by Vivacom има отзив от клиент, че няма такса.

На сайта на iCard.com (сметка с дебитна карта) не виждам да има такса, която биха могли да налагат при зареждане на Revolut. (Не съм проверявал iCard.bg (кредитни карти), но очаквам зареждането от кредитни карти да е скъпо.)

Да обобщя - до сега съм видял само положителни отзиви (няма такса за зареждане на Revolut с карта) и не съм видял негативни отзиви за следните банки и небанкови доставчици на платежни услуги: MyFin, TBI Bank, KBC (вече не съществува), БАКБ, ПИБ, ЦКБ, Общинска банка,  ОББ (само един отзив, че има такса, в тарифата нищо не е споменато за такава), виртуална (дигитална) карта на OneWallet. Обърнете внимание, че това се отнася само за липсата на такса за зареждане на Revolut, но не и за теглене към номер на карта (тегленето в левове от Revolut, ако изобщо се налага, винаги го правете към IBAN, не към номер на карта, за да нямате такса за операцията).

Пишете в коментарите, ако знаете за други банки, които не са хванати да налагат такса за зареждане на Revolut с карта.

Ползването на Gpay също може да помогне и в случай, че от банката блокират транзакциите за top up към Revolut, но не винаги работи по този начин.

Банки, които трябва да се избягват за зареждане на Revolut с картова транзакция (не знам дали при прекарване с GPay ще се предотврати тази такса): Texim Bank, Алианц, Пощенска банка (ако не се ползва виртуална карта от OneWallet за заобикаляне на такаста). Противоречиви отзиви има от Уникредит и ДСК (някои казват, че са имали такса, други не са имали).

Такса за теглене от Revolut към карта на българска банка

Някои български банки имат такса когато се получават пари по карта (вместо по IBAN).

Желателно е да ползвате превод по IBAN когато искате да прехвърлите левове от Revolut към българска банка, защото в този случай няма такса - нито от страна на банката, нито от страна на Revolut.

За това как българските банки налагат такса когато получавате пари по карта (например връщане на пари от AliExpress) писах в тази статия:

В някои случаи може да няма такса за получаване на пари по карта

Трансфер на акции към друг инвестиционен посредник

На сайта на Revolut пише, че не може.

Обаче потребител на Revolut се похвали, че е успял:

The good news I managed to transfer all of my positions in stocks to InteractiveBrokers and that was really easy. From interactivebrokers app I just issued ACATS request from DriveWealth... transfer was finished in 4 days without the need to sell stock and rebuy them. I am happy with this.

I would advise everybody that they download monthly trading statement from Revolut App and save it somewhere because in that PDF you have your account number in DriveWealth.
On DriveWealth Website I read that they can transfer shares to another broker
https://help.drivewealth.com/article/115-how-do-i-transfer-my-drivewealth-account-to-another-broker
https://d38andxzz7xgau.cloudfront.net/ACATTransferFormEN.pdf

Обаче имайте предвид, че има проблем с fractional shares:

Positive ACATS transfer from "Revolut" - DriveWealth to IBKR

Let me start by saying I am not leaving Revolut Trading because something bad happend to me or from the negative posts.

When I was searching for a good and cheap broker Revolut came up 1st, but due to the way I invest it is costly for me buying the Metal sub for the unlimited trades. (Was investing with Revo over a year and a half)

Therefore I found out that IBKR was the broker for me.

Now to the juicy part, I had no Idea that it is possible to move stocks around till I saw multiple posts here about how it is done - BIG thank you to all of you guys!!!

My 1st ACATS transfer btw was canceled (after 2 business days), correctly, from DriveWealth side because there was unsettled stocks. Why? because I saw that if I tranfer my stocks, the fractions will dissapear... and since I dind't want that I bought the difference to have a whole stock and did ACATS the same day - silly me XD.

After a week I did a new ACATS, and in 2 Business days all my stocks are in IBKR.

By all means, if you like investing with Revolut continue... that is just my solution to "my problem"... I might be buying again some stocks in Revolut if that will be convinient for me.

Има два вида ACAT трансфери в тарифата, $50 или $100. И в двата случая излиза скъпо в повечето случаи (може да излезе по-изгодно да се продадат акциите, да се плати данък, да се прехвърлят парите и да се купят отново през друг инвестиционен посредник).

Дали тези такси са приложими за клиенти на Revolut - не съм сигурен.

Корекция: 

Възможно е за някои акции пак да са върнали функцията за прехвърляне след като я бяха спрели (източник).

Can I transfer my securities to another broker?

In some cases, we may be able to facilitate a transfer of your stock positions to an alternative broker. Reach out to us in-app for more info. Transfer fees apply.

Има информация колко струва прехвърлянето на акциите само за клиентите от Австралия. Не намирам информация за клиенти от България. 

Обмяна на валута с лимитирани поръчки

Пробвах тази функция, но по някаква причина не работи. Успешно въвеждам поръчката и стои pending. Въпреки, че валутният курс (показван в същата платформа) достигна и даже от време на време надвишава зададения в лимитираната поръчка валутен курс, поръчката не се изпълнява.

Пробвах и с по-малки поръчки (за 100 лева), пак не става.

Ето снимки на екрана, които показват, че действително валутният курс е достигнал и надвишил целта:

Писах на поддръжката, посъветваха ме да пробвам с по-малка сума, пробвах (със 100 лева - достатъчно малка сума е мисля), пробвах по техен съвет да направя log out и log in, пак нямаше ефект.

Пуснах за проба лимитирана поръчка на 1,953 (близо 0,14% по-неизгоден курс от фиксинга на БНБ) и мина (купих 100 лева за 51,21 евро, което е 1.952743605 поради закръглянето до цент). Избрах тази котировка, защото се показваше като пазарна цена в диалога за обмяна на валута на пазарна цена (market order).

На 24 май 2022 година ми се изпълни лимитирана поръчка за обмяна на евро към левове при курс 1,956 (т.е. по-изгодно от фиксинга на БНБ, който е 1,95583).

Но внимавайте като задавате лимитирани поръчки да ги отменяте преди събота и да ги пускате пред делнични дни за да не се изпълнят в събота или неделя когато има допълнителна такса за обмяна на валута. Затова е желателно да имате предварително обменена валута, ако ще плащате с дебитната карта в събота или неделя.

На 1 юли 2022 се изпълни лимитирана поръчка за продажба на евро при курс 1,9558 евро за лев. Зададох този път по-малка цена за да повиша вероятността да се изпълни по-скоро поръчката.

На 2 август ми се изпълни лимитирана поръчка на около 1.9571 (бях задал 1,957, но системата я изпълни на малко по-добър курс). Това е най-добрия курс, който съм постигал до момента в Revolut.

Потребител на Revolut се похвали, че е успял да обмени по-изгодно - на 1,9651 и 1,9726:


Последно време не иска да изпълнява поръчки на толкова добър курс. Последната ми обмяна беше на 30 октомври 2023 при задаване на курс 1,9556 (700 евро към 1368,91 лв, получава се 1.955585714). Тоест за 700 евро се получава само 17 стотинки разлика с фиксинга на БНБ, което е приемливо.

Интересното е, че има клиенти на Revolut с чакащи за изпълнение лимитирани поръчки за покупка на евро. 

Хипотезата ми е, че Revolut може да ги изпълни с някаква малка печалба, но има зададена минимална стойност на печалбата и когато няма достатъчно висока разлика поръчките не се изпълняват.

Сравнение с Paysera

При Paysera няма лимитирани поръчки. 

При обмяна на 1000 EUR към левове получавате (при пазарна поръчка):

  • 1955.46 - Paysera
  • 1949.10 - Revolut (курсът се колебае, с лимитирана поръчка е по-изгодно)

Тоест при пазарна поръчка курсът на Paysera е малко по-добър, но при ползване на лимитирана поръчка може да се обмени по-изгодно в Revolut. При обмяна на повече от 1000 EUR курсът на Paysera е по-лош. За 500 EUR и 1000 EUR изглежда същия (обмяна на евро към лев). Преди обмяна проверете курса за 500 евро, 1000 евро и за други суми за да проверите кой е по-изгоден, ако ползвате Paysera.

При обмяна на 1000 евро към долари в Paysera с пазарна поръчка курсът на Paysera е с 0,22% по-добър (тествано на 27 май 2022). Това е само за 1000 евро, при по-големи суми курсът е по-малко изгоден в Paysera.

Сравнение с Paysera и Wise (обмяна BGN към USD)

При обмяна на 1000 лева към долари с пазарна поръчка:

  • $546.50 - Revolut
  • $546.86 - Paysera
  • $544.41 - Wise

Най изгодно излиза с Paysera (в момента на проверката), но при Revolut може да се ползват лимитирани поръчки (т.е. има вероятност да се обмени на по-добър курс). Wise също въведе лимитирани поръчки. Успях да обменя на фиксинга на БНБ (с незначителна разлика в моя полза). Повече за Wise писах в тази статия.

Обмяна на валута при покупка в друга валута

В понеделник (30 май 2022) направих покупка за $20,41 и Google показва, че това съответства на 37,07 лв. Revolut дръпна от сметката 37,09 лв или 0,05% повече, което е нищожна надценка (много по-добре от банка или обменно бюро, където отклонението е десетки пъти повече). Проверих валутния курс на Google дали съответства на курса евор-долар на TradingView - съответства. Приемам, че това е пазарния курс.

 

От коя валута се осъществява автоматичен обмен при покупка с дебитната карта

Системата приоритетно обменя валутата, която е "базова" (това се определя в зависимост от домашния адрес на потребителя).

Например ако потребителят има евро и левове по сметката (но не и долари), но покупката с дебитната карта е в долари, ще се обменят левовете в долари за да се изпълни транзакцията.

Много е вероятно това да не е желано (например ако получавате дохода си в евро и обменяте към левове), поради наличието на безплатен лимит месечно за обмяна на валута без такса (до 2000 лева месечно, но не календарен месец, а според датата на регистрация). Тоест ако смятате да правите покупка в долари няма смисъл да обменяте евро-лев-долар, по-добре е директно с обмяна евро-долар да придобиете желаното количество долари. (Допълнение: ако курсът, по който сте купили левовете е бил по-добър от фиксинга на БНБ може би предпочитате да обмените левовете за долари, ако няма опасност да достигнете лимита за безплатна обмяна на месец. Аз съм успявал да купя левове по 1,956 лева за евро.)

Ако има предварително долари по сметката те ще се харчат приоритетно (ако транзакцията е в долари), но само ако салдото в долари е достатъчно. Ако сумата в долари е по-малка от размера на транзакцията тези долари няма да се ползват за транзакцията.

Накратко:

1во търси ЦЯЛАТА сума от исканата (от pos/atm) валута:

- Ако има - плаща с нея.

- Ако няма достатъчно:

2ро проверява дали, ако превалутира от ОСНОВНАТА валута (за БГ потребител BGN) към исканата валута (по курса съм момента на покупката) има достатъчно за ЦЯЛАТА покупка:

- Ако има - превалутира и плаща.

- Ако няма:

3то проверява от валутата, която има най-много от всички налични, дали ако превалутира към исканата валута, ще има достатъчно за ЦЯЛАТО плащане:

- Ако има - превалутира и плаща.

- Ако няма - отказва плащането.

(Не се правят частични прихващания от няколко валути. Може ръчно да превалутирате и съберете в една валута достатъчно и да поискате ново плащане/теглене, за да отговаря на някое от трите условия по-горе.)

Събота и неделя има +1% (препоръчително е предварително да се обмени, колкото ще се ползва двата дни.)

Ако сте надвишили 2000 BGN за месеца* превалутиране ще има +0.5%. [Корекция: От 7 юни 2023 година таксата за обмяна на валута над 2000 лева месечно е 1% (преди това е 0,5%).]

(*месеца не е календарен, а от деня на създаване на акаунта, вижда се от настройките.)

Основна валута е според документа, с който е регистриран акаунта. Сменя се само през support с нов документ.

Избира на ВАЛУТА на основния екран в Revolut НЕ влияе по никакъв начин на използваната за плащане валута.

За да не се ползва дадена валута за плащане - има дезактивиране на валутата ИЛИ преместване ѝ в Сейф (vault).

Основната не може да се дезактивира, само в Сейф.

Източник. 

Основната валута е според адреса на потребителя, който е декларирал при регистрацията.

От сайта на Revolut:

Funds are not taken from more than one currency balance at a time, so if is no single currency wallet with sufficient funds, the transaction will be declined, even if there is enough money across your wallets in total.

На сайта на Revolut пише „The next active currency with a sufficient balance“ , не съм сигурен, че има правило „проверява от валутата, която има най-много от всички налични“.

Revolut пита само за първото име и фамилията

При регистрация пропуснах да направя снимки на екрана. Но намерих снимки на екрана тук. При регистрация се въвежда само първото име (First legal name) и презимето (Last legal name).

Това значи, че когато се въвеждат данните на сметката в Revolut трябва да се изписва името на титуляра на сметката по същия начин.

Обърнете внимание, че други системи изискват изписването на повече елементи от името ви.

Например в статията за Wise споменах за риска при регистрация да напишете само двете си имена (защото формулярът има две полета за имена). Аз направих тази грешка - в полето за име и презиме (Full legal first and middle names) написах само първото си име. Въпреки грешката ми сметката ми беше верифицирана с грешното име (въпреки че би трябвало да са видели паспорта ми и да са установили грешката се наложи аз да им пиша за да оправят тази грешка!).

Трябва да внимавате как си изписвате името при регистрация и при нареждане на преводи - името при регистрация трябва да се пише в съответствие с инструкциите за попълване на формуляра и при нареждане на превод името на титуляра на сметката на получателя трябва да е същото като това, което е дадено при регистрация (независимо, че на паспорта може да е различно). В някои случаи грешното изписване на името може да има значение, в други да няма. Затова за всеки случай трябва да спазвате съответното изписване на името на титуляра на сметката на получателя.

Избягвайте да си затваряте сметката в Revolut

Вместо да си затворите сметката в Revolut по-добре минете на безплатния тарифен план и ползвайте сметката от време на време в магазини, намиращи се в града, където ви е адресната регистрация (адресът, който сте декларирали пред Revolut, че е вашия адрес).

Причината за това е, че след като веднъж сте си затворили сметката има риск да не може да си отворите нова сметка в Revolut.

Клиент на Revolut се оплака за такъв проблем.

Той не се е сетил да провери дали може да се логне в стария си потребителски профил (акаунт) в Revolut и така да поиска отваряне на нова сметка. Вместо това е направил няколко опита за да си направи нов потребителски профил в Revolut.

 аз лично си закрих сметката, като след опити за създаване на нова предполагам, че те ми закриват новия акаунт след верификация и това се повтаря и повтаря при всеки опит за създаване на профил

Тъй като потребителят е давал един и същ телефонен номер всеки път няма шанс да се логне в първия си потребителски профил (вероятно системата му дава да се логне само в последния).

проблемът е, че след това със същия номер правих многобройни опити за създаване на акаунт и при опит за логване ме вкарва в последният който са го деактивирали, благодаря все пак

Разбира се не може да се изключи хипотезата, че не се създава нов потребителски профил, а новия опит за създаване на профил всъщност отваря стария. Но няма как да знаем „под капака“ как точно работят нещата, нормално е такива неща да не са документирани публично. 

Потребителят даде тази снимка на екрана, на която пише „Your account is deactivated“.  Предполагам, че това значи, че сметката е деактивирана, а не потребителския профил. А може да значи и двете. Има бутон Log out, което е индикация, че не е ясно дали и двете са деактивирани.

На сайта на Revolut пише, че ако Revolut решат да ви изгонят повече няма да имате право да отваряте нови сметки в Revolut. Ето как са го формулирали:

Can I ever open a new account if another has been closed?

If we decide to close your accounts, you will not be able to use our services anymore – including opening a new account.

Тъй като този потребител има „deactivated account“ (вж. снимката по-горе) вероятно няма да може да си отвори нова сметка в Revolut (ако Revolut си държат на думата да не позволяват на изгонени клиенти да си отварят нова сметка).

Защо са изгонили този клиент може само да предполагаме - дали е защото веднъж сам си е затворил сметката и после е поискал да отвори нова, дали е защото е направил нова регистрация вместо да се логне в предишния си профил и така да поиска отваряне на нова сметка - може само да предполагаме.

Според мен за да не ви затворят акаунта принудително е желателно от време на време (примерно поне веднъж месечно) да правите плащане с карта в магазин (не онлайн), който се намира в града, който сте посочил във вашия адрес при регистрация в Revolut. Разбира се аз нямам право да знам как работи системата им и на база на това знание да дам този съвет, съветът го давам на база мое предположение как работи системата им (Revolut нямат право да издават как работи системата им, но въпреки това изтърваха някои детайли). Повече за това как работи системата им писах в статията за гонене на клиенти от Revolut. Според мен аналогични методи ползват и други финтех услуги.

Потребител на Revolut се похавали, че е успял да си отвори стария (деактивиран/затворен) акаунт (не е ясно дали има предвид потребителския акаунт или платежния/банковия акаунт) след като е писал до complaints@revolut.com.

Има данни също така, че Revolut обръщат внимание на съобщения, изпратени през социалните мрежи. Когато не можете да ползвате чата в приложението (при проблеми с логване в акаунта - например сменен телефонен номер, откраднат акаунт) може да пробвате да се свържете с Revolut през Reddit, Facebook, Twitter. Внимавайте за измамници, които се представят за служители на Revolut, уверете се, че ползвате официалните акаунти на Revolut в социалните мрежи.

Потребител на Revolut се оплака, че има проблем с верифицирането на SSN номер след като се е преместил от Европа в САЩ. В крайна сметка е успял да реши проблема като е затворил стария си акаунт и е отворил нов (с адрес в САЩ). (Не забравяйте да си изтеглите извлечения за всички сметки в Revolut преди да си затворите акаунта. Може да ви потрябват тези данни -  например за да докажете по-късно източник на доход, при проверка от НАП и т.н.).

Потребител на Revolut, който се мести да живее от UK в България има проблем - казали са му да си затвори стария акаунт и да си отвори нов с български адрес. При опит да си отвори нов акаунт не се получава. Има шанс обаче да успее (щом е затворил стария си акаунт по своя инициатива, а не е бил затворен принудително от страна на Revolut).

Бивш потребител на Revolut се оплака в Reddit, че ще изгуби десетки хиляди евро, защото при данъчна проверка/ревизия не може да предостави извлечения от Revolut (тъй като сметката му е деактивирана и няма достъп до теглене на извлечения).

Не забравяйте преди да си затворите някоя сметка да я изпразните и на следващия ден да изтеглите извлечение за целия период, което да ви послужи за бъдещи справки и данъчни проверки и ревизии.

Кои банки дават и кои не достъп до функционалността за справки и извлечения след закриване на сметката: Подводни камъни при ползване на електронно банкиране в българските банки.

Теглене на левове от банкомат

За да видите колко от лимита за теглене от банкомат без такса ви остава (и до коя дата) трябва да влезете в приложението - цъкате върху кръгчето горе в ляво (с профилната ви снимка ако имате такава или с инициалите ви), след това "Plan", "ATM withdrawals".

За потребители на тарифния план без месечна такса лимитът е до 450 лева на месец.

Датата на обновяване на лимита е индивидуална, на база датата на регистрация на потребителя. При моя акаунт лимитът се обновява на 14 декември както се вижда от снимката на екрана.

Някои банкомати може да искат допълнителна такса или да ви подведат да обмените на техния неизгоден валутен курс.

За теглене на по-големи суми в левове е желателно да ползвате дебитна карта, издадена от българска банка или от българска  небанка (доставчик на платежни услуги, който не е банка). Защото излиза твърде скъпо да се плаща 2% такса за тегленето след надвишаване на безплатния лимит в Revolut.

Някои български банки нямат допълнителна такса за теглене след като си платите по-голяма месечна такса за пакетна услуга (дебитна карта с разплащателна сметка). При други таксата за теглене е по-поносима от тази на Revolut (за суми над безплатния лимит).

Прехвърлянето на левове от Revolut към картовата сметка е желателно да става с превод по IBAN, а не с превод по номер на карта. Левовите преводи по IBAN в българска банка или българска небанка са без такса от страна на Revolut, няма и такса за получаването им.

EasyPay - по-изгоден начин да се тегли от банкомат ако теглите по-голяма сума

Ако ми се наложи бих ползвал дебитната карта на EasyPay. Както писах по-горе - пробвах да прехвърля левове от Revolut по IBAN на микросметката към дебитната карта на EasyPay и потвърдих, че наистина няма такса. С картата на EasyPay може да се тегли два пъти месечно без такса като всяко теглене може да е до 2000 лева наведнъж (ако банкоматът позволява; т.е. общо 4000 лв на месец могат да се теглят без такса). А от банкомат на EasyPay с карта EasyPay може да се тегли неограничено без такса. Желателно е при регистрация на картата в ePay.bg да изберете да се ползва микросметката на ePay.bg за да не се фрагментират парите (да не са пръснати по две сметки). Но ако се притеснявате от източване на картата (малко вероятно, защото онлайн плащанията с нея не работят) може да изберете микросметката да не е обща.

Месечна такса за картата на EasyPay няма, нито има такава за ползване на ePay.bg. Няма такса и когато се плащат битови сметки в ePay.bg със салдото от микросметката (независимо дали към микросметката има дебитна карта EasyPay или не). Единствените такси, които съм плащал във връзка с ePay.bg бяха за активиране на банкова карта (когато ползвах банкова карта за плащанията, защото имаше изключение за таксите), за потвърждаване на лични данни, за отказана транзакция (един път платих 40 стотинки, защото машината за билети на ТАСРУД ми отказа дебитната карта) и такси за плащане на местни данъци и такси (30 стотинки на плащане). 

Последните няколко години съм платил (във връзка с ePay.bg/EasyPay) само веднъж годишно такса от 30 стотинки за местни данъци и такси (за да спестя на баща ми да ходи да си вади номерче за да може да се плаща онлайн без такса на сайта на Общината) и една такса от 40 стотинки за отказана транзакция с картата. В сравнение с картите, издадени от български банки, ePay.bg/EasyPay са много по-евтини за ползване (ако се ползват само за получаване на левови преводи по IBAN, харчене на левовете с картата, плащане на битови сметки и теглене на банкомат до два пъти месечно - няма да има никакви такси, в случай, че няма отказани транзакции - тогава 40 стотинки за отказана транзакция, но това ми се е случвало само един път на машина за билети, с която никога не съм успявал да платя с дебитна карта, пробвах с няколко различни карти). Разбира се следва да избягвате касови операции на гише, защото за тях има такси.

Допълнение от 2024 година:

Изобщо не съм предполагал, че някой може да си помисли, че коментарът ми (за "касови операции на гише") се отнася за картови операции на POS терминал. 

Имах предвид, че когато внасяме пари на каса при EasyPay в брой по микросметката има такса. Нормално е касовите операции за внасяне на пари в брой по някаква сметка (в случая микросметка) да са с такса, защото изкисват време на служител, което е платено. Някои банки предлагат подобна услуга "безплатно" (напр. TBI Bank - до 5 000 лв е без такса внасянето по разплащателна сметка), но самата банка има разход (плаща на служител), спонсорира тази услуга, защото така се надява да привлече клиента да  ползва някоя от платените услуги на банката.

С картата на EasyPay може да се плаща на POS терминал в България и няма такса за това. Не може да се плаща онлайн. Не може да се плаща в чужбина (от Борика казват, че работят за решение, но нямам данни кога ще стане).

Не помня от колко години на сайта за bcard пише "съвсем скоро ще бъде отворена и за приемане в чужбина", това "съвсем скоро" все още не е настъпило.

Ако някой доставчик на платежни услуги ви дере с такса при плащане на POS терминал с карта - това е прекалено, следва да потърсите друга алтернатива (само в някои случаи това има смисъл - например ако сметката с карта имат някакви важни предимства, ако нямат месечна такса и таксата по транзакции кумулативно е по-малка от месечната такса на аналогична услуга).

Валутният курс евро-лев на Revolut вече не е изгоден, при TBI Bank е без надценка

Към 2024 година вече не е изгодно да се внася евро в Revolut с цел да се обменя към левове в Revolut и да се превеждат левове по IBAN на микросметка към EasyPay с цел левовете да бъдат изтеглени на карта. Вместо това по-изгодната пътека е: внася се евро по сметка neon на TBI Bank със SEPA превод (или на каса - на стойност до 5000 лв без такса, т.е. до 2556 евро), през мобилното приложение се обменя към левове по курса на БНБ без надценка, след това с картата neon може да се тегли на банкомат без такса до 2 пъти месечно до 800 лева на теглене. За по-големи суми - ако не искате да плащате таксата за теглене - прави се превод по IBAN на микросметка в EasyPay, към която има издадена карта EasyPay, от банкомат на EasyPay се тегли без ограничение без такса, от други банкомати до 2 тегления месечно са без такса (всяко до 2000 лв, но повечето банкомати ограничават до 800 лв или до 400 лв, не всеки разрешава теглене до 2000 лв наведнъж).

Причината е, че валутния курс евро-лев в Revolut вече не е особено изгоден, а TBI Bank дава за тази валутна двойка фиксинга на БНБ без надценка. Прочетете първо статията за бъговете, недостатъците и предимствата на neon.

Достъп до приложението през браузър

Потребителите, които са се регистрирали през приложението за смартфон, могат да се логнат и през app.revolut.com.

Първо се въвежда телефонен номер, след това същия 4 цифрения PIN код (който се ползва вместо пръстов отпечатък при логване в приложението за смартфон). При правилно въвеждане на този код излиза известие на смартфона, че трябва да потвърдите логването. Потвърждаването изисква пръстов отпечатък или въвеждане на същия 4 цифрен PIN код.

Алтернативно на потвърждаването на логването чрез мобилното приложение потребителят може да потвърди логването чрез кликане на връзка, изпратена по email, или чрез код по SMS.

Уеб версията изглежда ограничена, не виждам всички функции.

Мога да променям настройките на сигурността на пластмасовата и виртуалната карта (за многократна употреба). Но достъп до виртуални карти за еднократна употреба не виждам.

Достъпна е функцията за чат с поддръжката.

Възможно е да се добавят пари с карта (top up), може да се ползва за това карта, която преди това я няма записана в системата.

Може да се генерират извлечения, да се гледат последните транзакции, да се изпращат пари по банкова сметка, обаче само до предварително въведените контакти.

(Сред въведените контакти има само банкови сметки, не съм изпращал пари по номер на карта, затова не знам дали тази функция работи през  уеб приложението. Не виждам възможност да въведа нов контакт.)

През уеб версията не е достъпна функцията за смяна на тарифния план и не се вижда колко лимити и до коя дата са налични (лимит за теглене от банкомат без такса, лимит за обмяна без такса).

Изгонен клиент, защото не си е подновил личната карта от тип „residence permit“ по-рано (въпреки, че старта му карта е валидна)

Клиент на Revolut се оплака в Reddit, че са отказали да приемат валидната му лична карта, защото е наближавала датата на изтичане на картата. След това са го изгонили и причината за това подозираме, че е невъзможността да покаже нова лична карта. Обърнете внимание, че старата лична карта все още е била валидна.

A good few weeks before my ID expired, I got a notice that my account requires verification and that I am unable to top up my account and receive inbound transfers.

They did have my old ID, but it wasn’t valid for them anymore because of a close expiration date. I tried verifying with the same document, but they didn’t accept it. I had all documentation on hand to prove that I am eligible for a new ID and was simply waiting for the card, but they did not accept any of that either.

Извод: трябва да подновите личната си карта много преди датата на изтичане. Колко много е достатъчно много - не знам.

По принцип е добра идея да имате документ за самоличност, който не изтича скоро. За всеки случай. Изгоненият клиент на Revolut е имал лична карта, която е била валидна за още „няколко седмици“. И въпреки това е имал проблем.

Типа на личната карта е била „residence permit“ (т.е. разрешение за пребиваване). Може би за нормалните лични карти (лична карта на гражданин на държавата) горното не важи, обаче по-добре да не рискуваме да чакаме да наближи датата на изтичане на картата преди да вземем нова.

Revolut започва да налага такси когато се добавят пари чрез някои видове карти (директно или през Google Pay и ApplePay)

В общия случай клиентите от Европа, които ползват карти, издадени от банки и други доставчици на платежни услуги от европейски държави (EAA), няма да бъдат засегнати.

Налагането на такси се дължи на това, че транзакциите с някои видове карти (издадени извън Европа, някои видове бизнес карти) са твърде скъпи и Revolut не може да си позволи да ги субсидира (до сега ги субсидираха за да натрупат критична маса клиенти).

Избягвайте да "въртите" едни и същи пари през сметката си

Често срещан проблем, който безмозъчно се игнорира от някои финтех компании, е това, че искат доказателство за източник на доход (source of funds) в размер многократно превишаващ реалния доход на клиента.

Причината за това е, че те сумират полученото по сметката без да отчитат, че в голямата си част това е една и съща валута, която напускат сметката и се връща обратно.

Друг клиент се оплака, че е имал подобен проблем с bunq. От поддръжката са игнорирали доказателствата, че става въпрос за едни и същи пари, които са влезли многократно в сметката му.

I did that myself with bunq. Six months worth of statements in fact, it wasn’t enough. So. Closed the account.

Например това може да се случи като прехвърлите пари от ваша сметка в Revolut, след това захраните някой инвестиционен посредник, инвестирате, продадете инвестицията, изтеглите парите обратно в Revolut, прехвърлите ги при друг инвестиционен посредник, инвестирате, излезете от инвестицията, върнете парите обратно в Revolut.

За да не ви се случи нещо такова избягвайте да прекарвате големи суми през Revolut. Когато е възможно ползвайте друга банка за да получите парите, които не са ви доход. Примерно след като ползвате Revolut за да си захраните сметката при инвестиционния посредник с EUR след като сте обменили валута (купили EUR) по изгодния валутен курс на Revolut, не получавайте обратно EUR в Revolut, а го получете в друга сметка. Ако се налага да харчите левове може да ползвате Vivid + Curve (заради добрия валутен курс на Curve когато харчите левове от карта със сметка в EUR) или Wise (с лимитирана поръчка успях да постигна изгоден валутен курс, иначе с пазарна поръчка ще платите близо половин процент, което не е особено изгодно).

Revolut разрешава до 6 пластмасови карти за всеки потребител с лична сметка в Revolut.

Can I have multiple cards?

Защо притежаването на повече от една карта има смисъл?

При пътуване е възможно пластмасовата карта да бъде изгубена/открадната.

Риск има и номерът ѝ да бъде откраднат, но това не е голям проблем за тези, които знаят какви мерки да вземат - аз съм изключил всички видове плащания с пластмасовата карта без безконтактното и това с чип и ПИН. Така ако някой ми фотографира номера на картата нищо няма да може да направи с тях. Ползвам виртуалните си карти за мобилни плащания и онлайн плащания.

Разбира се грешка е да се разчита само на една банка, винаги е добре при пътуване да носите пари в брой и карти от множество различни банки и други доставчици на платежни услуги.

Поводът да напиша това е, че срещнах в Reddit коментар на потребител, който е получил известие, докато спи, че някой е "верифицирал" картата и потребителят не разпознава това.

Явно е направил грешка да ползва пластмасовата карта за онлайн плащания или картата му е била фотографирана и не е изключил онлайн плащанията (или мобилните плащания - макар да е по-малко вероятно).

Клиент на българска банка се оплака от банкова такса в размер 46,94 лв когато преведе с банков превод 50 лева към сметка в Revolut

Клиент се оплака в социалните мрежи, че плати 46,94 лв за превеждането на 50 лева по сметка в Revolut.

Българската банка ще ви одере с висока такса, ако преводът е по SWIFT, а не по SEPA.

За да бъде по SEPA трябва да изпратите евро и да зададете да е SEPA (ако не се избира автоматично при превод в евро към сметка в SEPA зоната).

Не бих се доверил на съвета да нареждате левов превод и да не се тревожите за високата такса, бих избрал някой от следните два варианта.

Алтернативно - ако искате да изпратите левове от българска банка трябва да направите сметка в Revolut на ваше име, да я заредите с левове чрез дебитна карта от банка, която не налага такса за зареждане на Revolut с дебитна карта, след това да преведете парите от вашата сметка в Revolut към сметката в Revolut на получателя.

Друг вариант е да изпратите евро по SEPA и получателят да си ги обърне в левове, ако желае (по курса на Revolut).

Кои банки налагат такса за зареждане с дебитна карта и кои не - писах по-нагоре в статията, поддържам списъка актуален.

За да ви прилагат коректната данъчна ставка в САЩ от 10% (за данъчни резиденти на България) - обновявайте си W-8BEN редовно

Revolut изпраща по електронната поща покани да го направите, но може да сте ги пропуснали.

Може да го направите от тук. Странно защо Revolut не дава линк към тази страница на страницата от помощния си център за това. Предполага се, че щом ползвате Revolut за да инвестирате в акции имате необходимото номерче за логин (в справките се намира). Който няма SSN оставя полето празно. (Ако не сработи може да пробвате следните алтернативи:  последните 4 цифри от номера на документа за самоличност, с който сте регистрирани, последните 4 цифри от ЕГН, 0000 (четири нули)).

Revolut изпраща по електронната поща на клиенти такова съобщение:



Аз не ползвам Revolut като инвестиционен посредник, защото предпочитам за тази цел да ползвам Interactive Brokers, TastyWorks/TastyTrade и Trading212.

Прегледайте статията ми за инвестиционните посредници за да се ориентирате какво да гледате при избор на такъв. Ако ви се вижда много дълга - вижте кратката версия.

Ако банката блокира транзакциите за top up към Revolut с дебитна карта - ползвайте Gpay

Клиент на ОББ коментира, че е успял да преодолее блокировката на ОББ за транзакции с дебитна карта към Revolut (за top up) като е добавил картата на ОББ в Gpay и е добавил средства в Revolut чрез Gpay.

Ограничение за брой карти на потребителски акаунт

Личните акаунти може да имат активни до 6 физически карти едновременно.

Card order limits

You can have up to 6 active physical, 20 active virtual and 1 single-use card linked to your Revolut account at a time.

👉 However, there is a limit to how quickly you can obtain 20 virtual cards. You can only create a maximum of 4 new virtual cards every 30 days, not including single-use cards.

👉 Plus, Premium and Metal cards count towards the limit. You can have maximum of two Metal cards linked to your account.

👉 Limits apply separately to each card type (Debit, Credit, PRO, etc). You can have up to two Metal Debit and two Metal Credit cards (credit cards are currently available only in limited countries).

За бизнес акаунтите има други ограничения - до 3 физически карти активни едновременно:

Every individual can hold up to 3 physical cards and up to 200 active virtual cards, with a limit of 200 virtual cards created within 24h per team member.

При пътуване е добра идея да имате повече от една карта за всяка сметка, защото понякога банкоматите гълтат картите и след това глътнатите карти биват унищожавани (типично е да не ги връщат на картодържателя и да ги унищожават). Случва се и при ползване на безконтактен банкомат да се наложи вкарване на картата (оплакване от потребител).

Проблем при зареждане на Revolut с карта от ПИБ

Необходимо е да се провери в мобилното приложението на ПИБ "My Fibank" (само там може), Карти ➡️ Настройки ➡️ Промяна на лимит, какво е маркирано в раздела "Територия (за АТМ ПОС)". Ако е маркирано "Европа" го променете на "Целия свят".

Отпадане на custody fee от 1 март 2024 година

По предварителна информация от 1 март ще отпадне таксата за съхранение на финансови активи "custody fee".

Напомням за риска от ликвидиране на позициите в нежелан момент ако от Револют решат да ви изгонят. Не ми е известно дали работи функцията за прехвърляне на акции при друг инвестиционен посредник. На сайта пише, че за някои акции може да работи (при заплащане на такси за трансфер):

Can I transfer my securities to another broker?

In some cases, we may be able to facilitate a transfer of your stock positions to an alternative broker. Reach out to us in-app for more info. Transfer fees apply.

Колко е лимитът за зареждане с картова транзакция?

Лимитът за зареждане с карта на Револют е динамичен и индивидуален. За различните потребители е различен. За нови потребители е по-нисък.

Дали има някакви промени в тази политика нямам достоверни данни.

За зареждане с банков превод (превод по IBAN) няма лимити. Обаче не бихте искали да правите левов превод по IBAN, защото има солена банкова такса. По-добре SEPA превод в евро.

Ето какво отговарят от Револют на подобен въпрос преди около година:

"For newly added cards, you will have a temporary limit that allows you to add a certain amount of money per 24 hours.

Our automated security system is responsible for setting these limits, taking into consideration multiple factors, to ensure your account is secure. However, daily limits refresh every 24 hours and limits can be increased when you use the app and build your financial history with us."

Не ми е известно да се показва някъде този лимит предварително. Но казват, че може да го видите с проба-грешка:

Try and top-up your desired amount. If the amount is over your top-up allowance, you will receive a pop up message notifying you of the daily limit for that card and how much you can top-up today. If you wish to top-up more than your daily limit, you can use another debit or credit card, alternatively top-up via bank transfer. Unfortunately for security reasons we cannot provide the specific details around how your top-up limits are calculated.

Възможност за 2FA без SMS - полезно е когато си изгубите смартфона и телефонния номер и искате да си инсталирате Revolut на нов смартфон

Не видях подобни възможности като Wise (възможност за TOTP вместо SMS), но има в "Sign-in methods":

  • Sign in with biometrics
  • Sign in with Google  - това е желателно да го разрешите за да може да се логнете без SMS

Според ChatGPT е възможно на ново устройство да се логна с Google акаунт (без да имам достъп до телефонния номер), обаче за някои операции (като настройки за сигурност и големи транзакции) ще иска код по SMS на телефонния номер.

Тествах алтернативен метод - на ново устройство инсталирах Revolut, въведох email (вместо телефонен номер) и passcode. Получих SMS (който не въведох), вместо това получих email с линк за потвърждение (който може да се натисне само на смартфон, но не и на настолен компютър, ако го натисна на настолен компютър не работи). Revolut също изиска да направя селфи, но не поиска сканиране на документ за самоличност. И вече имам достъп до приложението на новото устройство без да губя достъпа на старото.

Тествах метода "Sign in with Google". Поиска ми допълнително passcode. След логване при опит да видя номер на виртуална карта ми праща SMS като има възможност да кажа, че не съм го получил. Тогава ми дава избор - дали да повтори код със SMS, да ми пратят телефонно обаждане или да получа email за потвърждаване. Избрах email, натиснах на линк в полученото съобщение и ме пусна да видя номера на виртуалната карта. Този път не ми иска селфи.

За всеки случай ще държа приложение, в което съм логнат със SMS.

Интересно, че след като изтрих storage и cache Revolut продължава да помни името и телефона ми като ми предлага да се логна като избера от меню името си и телефона (има един елемент от менюто, защото само аз съм се логвал). И ми иска само passcode без нищо друго за да се логна успешно. При деинсталиране на приложението и повторно инсталиране спира да ме разпознава.

Извод: има шанс да се логнете на нов смартфон и без достъп до телефонния номер (без SIM картата на телефонния номер, който сте дали при регистрацията). Трябва да имате възможност да се логнете в Google акаунта си (където на електронната поща ще ви пратят линк за потвърждение). Тази функция да се логнете без SMS е полезна ако останете без смартфона и документи и по чудо се сдобиете с нов смартфон. Акаунтът ви в Google е желателно да е защитен с TOTP и да имате някъде онлайн  (на password manager) частния ключ за TOTP за да може да се логнете в Google акаунта без SMS.

Големият проблем е получаването на SMS когато бедствате с открадната SIM карта - затова не трябва да ползвате SMS за 2FA. Нямате никакъв шанс да си възстановите телефонния номер, защото в държавата, където се намирате, няма офис на мобилния оператор.

Възможност за плащане с виртуална карта без 3D Secure потвърждение?

При добавяне на търговеца в Trusted Merchants картовите транзакции би трябвало да минават без искане за потвърждение. Това е полезно ако планирате да правите транзакции в момент когато нямате достъп до приложението (например телефонът ви е откраднат, но по чудо имате номера на картата и възможност да ползвате чужд смартфон или компютър за да направите онлайн плащане).


Последна промяна: ноември 2024 година.

Върнете се за да видите продължението.

Коментари

  1. Мисля, че са защитени, просто са измислили някаква схема с тези emoney и demand deposits за да може едновременно да има хора които не са към този Revolut Bank и такива които са.

    Виж тук https://www.revolut.com/en-LT/help/more/legal-topics/joining-revolut-bank-uab/will-my-account-change-in-any-way-when-i-join-the-bank

    The functionality of your e-money account stays the same, and your money is automatically transferred and stored in your Demand Deposit account with Revolut Bank. When you store your money with Revolut Bank UAB, your deposit is protected by deposit insurance. Please read the Demand Deposit Information for more details.

    Т.е. парите ти винаги стоят в demand deposit account-a който е в банката и е protected,

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Нищо в блога не следва да се разглежда като препоръка да се инвестира в акции и борсово търгувани фондове (инвестиращи в акции) вместо да се инвестира в нещо друго.

Информацията цели да послужи за взимане на информирано решение как да се инвестира така, че проблемите и разходите да са минимални (след като вече сте взели решение да инвестирате на пазара на акции).

Има и други инвестиции извън пазарите на акции и извън финансовите инструменти.

Тоест, нищо от написаното не е препоръка да се инвестира във финансови инструменти - акции, опции, фючърси, договори за разлика и т.н.

Тъй като често пиша за акции и други финансови инструменти някой може да остане с грешното впечатление, че препоръчвам да се инвестира в тях.

Има вероятност четенето на данни, включително и безполезни, да ви направи по-склонни да инвестирате и по-уверени. Това е известен бъг в мозъците на хората, пише го в книгите по поведенчески финанси.

nap-autopilot - автоматизиране на въвеждането на данни в годишната данъчна декларация

Трябва ви уеб хостинг? Разгледайте предложенията на ICDSoft.

Web hosting from ICDSoft.

Това не е платена реклама. Безплатна е. Макак така безплатна? Защо?

Харесвам собственика на тази фирма, той ползва част от печалбата ѝ за редица благотворителни инициативи.

Популярни публикации от този блог

С кой инвестиционен посредник е най-изгодно да се инвестира в акции, ETFs, метали (дългосрочно)?

Понеже редовно ме питат реших да напиша накратко по темата. (Обаче с времето се получи дълга статия, която от време на време допълвам.)

Trader Workstation (Interactive Brokers) - директно, през Карол, през Евро Финанс, през Булборкърс, през CapTrader - каква е разликата? Правя сравнение и с платформата EFOCS на Евро Финанс

Накратко: директно таксите на сделка са по-ниски, но има месечна такса от $10 .

Отговори на въпроси за данъците и попълване на годишната данъчна декларация при инвестиции на финансовите пазари

Статията я редактирам често, върнете се за да видите промените. Последни промени: 15 декември 2024 *.