Пропускане към основното съдържание

Тъй като блогът се напълни с други неща (ревюта на инвестиционни посредници и т.н.) систематизирах по-интересните неща за законодателите тук: За читателите от Министерството на финансите и за законодателите.

Интересуваш се от данъците при получаване на доход от инвестиции? Виж тази страница.
Забелязах, че връзката към статията (намираща се в дясната страна на блога) не е много видима и затова слагам още една връзка тук.

Подводни камъни при ползването на Curve през 2022-2023 година

При тарифния план без месечна такса основният разход ще ви бъде 4,99 евро за доставка на пластмасовата карта. Може да плащате и с виртуалната карта като я добавите в Google Wallet. Обаче за да ви се даде възможност за това най-напред трябва да платите за доставка на пластмасовата карта.

При регистрация ако не ви дойде кода за верификация на телефонния номер - не искайте нов код! Приложението ви подвежда да поискате такъв твърде рано. Може да отнеме няколко минути за да дойде кода. Ако поискате няколко пъти нов код ще трябва да чакате много повече, защото с всяко ново искане на код предишния става невалиден.

При тарифния план без месечна такса може да добавите до две карти - когато правите плащане с картата на Curve парите ще ви се взимат от една от избраните карти и може да зададете в каква валута да ви се взимат парите от всяка отделна карта.

Разгледайте внимателно страницата с тарифата  и се уверете, че гледате правилната тарифа (може да има разлика между тарифата за клиенти от Европа и тарифата за клиенти от UK).

На страницата с тарифата (за клиенти от Европа) пише, че такса от 2,5% се начислява когато за период от 30 дни ("per rolling 30-day period" - т.е. гледат се последните 30 дни) са обменени (при картови плащания) над 1000 EUR 250 EUR (корекция от 2023 г. - намалиха лимита от 1000 на 250 евро и въвеждат минимален праг от 2 евро на транзакция, вдигнаха таксата от 2 на 2,5%). Когато банките почиват (събота, неделя и празниците когато банките почиват)  в някои случаи има допълнителна такса.

Допълнение: "скрили" са таксата за почивните дни в PDF, към който има линк в общите условия. Намерете текста "please read the Subscription Schedules for further details. " и натиснете на връзката за да отворите PDF-а. Обърнете внимание, че общите условия имат две версии - за UK и за ЕС. Освен това имат и специални общи условия за потребители на SamsungPay+.

Ако правилно тълкувам написаното в тарифата - ако се дърпа евро за да се изхарчи друга валута (карта в евро се явява payment source) няма да има допълнителна такса за превалутиране през почивните дни.  Тоест предполагам, че "currency of your payment source" значи валутата на картата, от която Curve дърпа пари.

Внимавайте да не надвишите лимита от 250 евро на ниския тарифен план, защото за малка транзакция ще ви одерат с 2 евро такса.

Страницата с тарифата.

Кои са дните когато банките почиват (банките в коя държава?) не е написано. Но предполагам, че става въпрос за банковите почивни дни в Литва. В дефиницията за business day в общите условия се споменава Литва, но това понятие се употребява в друг контекст -  във връзка с отговаряне на оплаквания. Обаче тъй като договорът (общите условия) е с фирма, установена в Литва, е логично да се приеме, че банковите празници се отнасят за Литва. Но има логика също така това да важи и за българските празници (когато българските банки не работят) когато става въпрос за обмяна от/към левове.

За всеки случай бих избягвал да правя плащания в друга валута с картата когато банките са в почивен ден в Литва или в България.

Допълнение: на 27 февруари 2023 година ми отговориха, че това се отнася за банковите празници в UK. 

На тази страница има текст, който противоречи на написаното в тарифата:

Spend up to £/€1000 per month fee-free. There's a 2% fee for any more spend. 

Корекция от 2023 година: 250 евро е лимита и таксата след това е 2,5% (минимум 2 евро на транзакция).

Може би подвеждащо са го формулирали и имат предвид, че таксата от 2,5% се прилага само когато се харчи в друга валута (при харчене в същата валута няма такса). Тази теза се потвърждава и от това, че горния текст се намира под заглавие „Spending abroad with Curve“ (подразбира се, че написаното под заглавието се отнася единствено до харченето "в чужбина", при което се извършва превалутиране, но не се отнася до харченето в чужбина или не когато няма превалутиране от страна на Curve).

Например аз добавих картата на Vivid Money и системата автоматично я разпозна като карта с базова валута евро и настройките автоматично се нагласиха Curve да взима евро от картата на Vivid Money когато се правят левови плащания с картата на Curve.

От гледна точка на издателя на картата Vivid Money плащанията през Curve са онлайн плащания. Това значи, че трябва онлайн плащанията с картата на Vivid Money да бъдат разрешени когато се плаща с Curve от картата на Vivid Money.

Поръчах картата на 5-то число на месеца, доставката е предвидено да дойде на 17-то число. Това са 12 календарни дни разлика. Картата пристигна на зададената дата, пощальонът я сложи в пощенската кутия. Опаковката беше черна и адресът беше изписан като номерът на сградата беше конкатениран в дясната част на първия ред (с интервал в ляво).

В процеса на регистрация трябва да запомните (т.е. запишете на листче или в мениджър на пароли) два кода - четирицифрен PIN код на картата и четирицифрен код за влизане в мобилното приложение (passcode). Не бъркайте тези два кода.

Не е предвиден механизъм да смените PIN кода през приложението, може само през банкомат (тази функция не работи при банкоматите в няколко държави, изброени на сайта на Curve).

Ако забравите PIN кода на картата може да го видите като отидете на Account, натиснете Card Details и от менюто изберете Card PIN.

You can change your PIN at any ATM that has the “PIN change” function. “PIN Change” is available on all ATMs that accept Mastercard® in most EU countries with exception of Belgium, Luxembourg, Austria, Germany, Spain, Portugal and France.

  • If your local ATM doesn’t work, you can use the Mastercard® ATM locator to find a compatible ATM here.

Потребители се оплакват, че само на някои банкомати може да се смени PIN кода:

The current option to change it at Mastercard certified ATMs is quite uncomfortable, since only selected ones are eligibile (at least in Italy) and the feature is available only during business hours, at least this is what I have noticed when tried , with no luck, to change my Curve PIN at selected ATMs.

Даже и в държавите от списъка, където не може да се смени ПИН кода, твърдят, че тази функция работи на банкоматите "копърки" на Euronet:

You can change it at Euronet ATMs, both in Portugal and elsewhere. 

Не знам обаче колко ще струва тази операция на банкоматите "копърки". 

Срокът на валидност на картата е само 3 години (за сравнение - картите на Revolut, Wise и Vivid Money са валидни 5 години).

Може да добавите картата си в Google Wallet преди да е дошла пластмасовата и да плащате с Google Pay. След като активирате пластмасовата карта данните за дата на валидност и трицифрения код за сигурност CVC се променят. Но няма нужда да добавяте картата наново в Google Wallet, потвърдих го опитно.

Валутният курс евро-лев е добър

Имах късмет, че бях забравил да разреша онлайн плащанията в приложението на Vivid Money. Иначе щяха да ме одерат с таксичка за пазаруване през почивен ден.

Валутният курс за конвертиране на еврото в левове (пазаруване в левове от карта, която има базова валута евро) е добър, може да видите валутните курсове на сайта на Curve. При малки суми заради закръглянето до цент може да се различава ефективния валутен курс.

След неуспешния опит да платя с Curve (през Google Pay) се сетих да си включа онлайн плащанията в приложението на Vivid. Но при втория опит транзакцията пак беше отказана (по-късно разбрах, че акаунтът ми в Curve е блокиран). Във Vivid изобщо не беше отразен втория опит, само първия.

При сметка за 35,31 лв се опита да дръпне от Vivid 18,32 евро.



Това прави ефективен валутен курс 1.927401747. Ако махнем таксата от 0,27 евро, която Curve щеше да вземе, се получава 35,31 / (18,32 - 0,27 ) = 1.956232687. Което е изненадващо добър курс, малко над 1,95583 (фиксинга на БНБ).

Калкулаторът на сайта потвърждава същото (18,32 - 0,27 = 18,05):

Преди даваха бонус за клиента, ако се регистрира през реферален линк. Ако искате да пробвате така може да ползвате рефералния линк от блога на Стойчо Недев. Аз се регистрирах през него и още нямам успешна покупка през Curve, може би след това ще дойде бонуса (ако не са отменили тази програма за бонуси). Допълнение: все още нямам 

Защо не давам мои реферални линкове обясних в тази статия (не ми се занимава с ДДС регистрация, едва ли ще спечеля толкова, че да си струва).

При първото  успешно плащане (25 дена след първото неуспешно - защото преди това акаунтът ми беше блокиран) потвърдих, че превалутирането става по фиксинга на БНБ:


34,72 лева по фиксинга на БНБ са 17,75 евро (след закръгляне до стотинка).

Плащането беше през картата на Vivid Money, сметката на която е в евро. По принцип Vivid Money има кешбек от 0,2%, но в този случай не ми начисли кешбек (може би защото плащането не беше директно с картата на Vivid Money, а мина през Curve). Но въпреки това условията ме устройват - ползвам Curve, защото с него превалутирането става по фиксинга на БНБ, а превалутирането на Vivid (ако плащам в лева директно с картата на Vivid) е по по-лош валутен курс и кешбекът от 0,2% не компенсира това (преди когато кешбекът беше по-голям той компенсираше лошия валутен курс).

Ревюто на Vivid Money е в тази статия:

Vivid.money - сметка в евро с дебитна карта, кешбек, безплатна метална карта, възможност за инвестиране в криптовалути и акции

За обмяна на евро към лев обикновено ползвам Revolut. Vivid + Curve са ми алтернативен вариант (ако от Revolut ми блокират акаунта или ме изгонят да имам алтернативен начин да обменям изгодно евро към лев).

Друга алтернатива на Revout за обмяна на евро към лев е Wise (трябва да се прави с лимитирана поръчка и да се зададе по-изгоден валутен курс, който да компенсира високата такса на Wise от около половин процент).

Ревютата на Revolut и Wise:

Подводни камъни при ползването на Revolut през 2021-2022 година

Подводни камъни при ползването на Wise.com през 2021-2022 година

Тънкости при снимане на документа за верификация

При регистрация ще ви поиска снимка на документ за самоличност и селфи. Пробвах с паспорт и лична карта, имах няколко неуспешни опита.

При снимане на тъмно автоматично се пуска светкавицата на телефона, което влошава проблема с отблясъците. При опит да закрия светодиода с тиксо снимките излизат тъмни.

След като отидох в друга стая, където светлината от крушките се отразява от тавана (не попада директна светлина от крушките), успях с лична карта да си верифицирам профила. Върху картата бях залепил хартиено тиксо с изписано Curve и датата към момента на верификацията (подробно писах в тази статия за този метод). При селфито сложих лист с надпис Curve и текущата дата под лицето, за всеки случай. Приложението фотографира не само елипсата, където е лицето, но и около нея (тези, които проверяват селфитата, виждат целия кадър, даже има слухове, че телефонът под управление на софтуера за KYC снима и с двете камери и служителите на фирмата, които евентуално гледат снимките, виждат и от двете страни на телефона какво има).

По-добре да снимате документа за верификация през деня когато осветеността е по-добра. Следва да избягвате пряка слънчева светлина или пряка светлина от крушки заради отблясъците на холограмната защита.

Първоначално исках да верифицирам акаунта с паспорта, защото подозирах, че може да ми искат верификация на адреса, която може да се направи с личната карта (при Interactive Brokers е така - ако ползвате паспорта за верификация на личност може да дадете лична карта за верификация на адрес).

След като си верифицирах акаунта с лична карта не ми искаха документ за верификация на адрес. Може би го верифицират чрез изпращането на дебитната карта на регистрирания в приложението адрес.

Въвеждане на адрес

Попълването на адреса е странно, имат отделно поле за номер или име на сградата.

Попълних си адреса по нормалния начин на Address line 1 и Address line 2 като допускам, че line 1 ще бъде отгоре. Дали ще отпечатат по объркващ начин Building name / number в началото на първия ред върху плика все още не знам, защото не съм получил писмото с картата. (Предварително показват адреса форматиран по този странен начин преди плащането на таксата за доставка на картата - с номера на сградата конкатениран в началото на първия ред на адреса с интервал между двата низа.)

Допълнение: след като получих писмото с картата точно в предвидения ден стана ясно, че са конкатенирали номера на сградата не вляво, а в дясно на първия ред:

Firstname Lastname

Address line 1 Building Number

Address line 2

Town / City

Postcode

Country

Системата не позволи да пиша на кирилица затова си написах адреса на латиница.

Ползват някаква смотана система, интегрирана с Google Maps, която изобщо не е предвидена за български тип на адресите (започващи с име на квартал, продължаващи с номер на блок, без име на улица). Има начин да се игнорира и да се напише адреса както е показано на картинката по-горе.

Като billing address системата взима адреса, който сме въвели при регистрация. Като го форматира по този странен начин с номера или името на сградата в началото на първия ред. Ако случайно някъде не ви минава плащането пробвайте да го напишете по този странен начин, като напишете без грешка и пощенския код (автоматично попълва кода на база Google Maps, попълва не пощенския код на града, а пощенския код на квартала, запомнете кой от двата кода въвеждате за да го ползвате при онлайн транзакциите, ако се налага).

След като сте получили картата може да влезете в приложението и да промените адреса си. Предполагам, че това ще промени billing address на картата, но не съм сигурен. Не съм пробвал да променям адреса и не знам дали ще иска допълнителна верификация и дали няма да доведе до блокирана на сметката.

(За сравнение - при Revolut може да зададете друг адрес когато поръчвате картата, който е различен от billing address на картата.)

Машина на времето

Възможно е постфактум да променяте картата, от която да се дръпнат парите при плащания чрез Curve. При тарифния план без месечна такса има ограничение до 3 ползвания месечно на тази функция.

При теглене на банкомат до 200 евро на "per rolling 30-day period" (т.е. не се гледа календарният месец, а последните 30 дни) няма такса при тарифния план без месечна такса (освен когато банкоматите имат допълнителни такси - т. нар. банкомати копърки). Но не бих ползвал тази карта за теглене на банкомат, защото имам по-добра алтернатива - Revolut + карта на EasyPay (обясних в тази статия как се ползва).

Допълнение от 2023 година: махнаха безплатното теглене за тарифния план без такса, на тази страница пише за това, отдолу. Намалили са и лимита за харчене без такса за обмяна на валута.

Умни правила

Може да задавате коя карта да се ползва на база на категорията (примерно "Groseries" да се плащат с определена карта) и на база размера и валутата на транзакцията.

Например ако плащането е по-голямо или равно на 1 стотинка да се взима от картата на Vivid, а ако е по-голямо или равно на 1 доларов цент - да се взима от картата на Revolut. С това правило левовите плащания минават през Vivid, а доларовите - през Revolut.

Това още не съм го тествал, само разгледах приложението.

Може да се зададе едно умно правило при тарифния план без месечна такса.

Лимити на картата

Харчене на 15 000 лева на ден и 300 000 лева за 30 дни е достатъчно висок лимит за повечето потребители.

Не забравяйте, че при плащане в друга валута за над 250 евро за период от 30 дни ("per rolling 30-day period" - т.е. гледат се последните 30 дни) има такса от 2,5% такса за превалутиране (минимум 2 евро).  Вижте по-горе и за таксата при превалутиране през почивни дни (събота, неделя и други дни когато банките почиват).

На снимката на екрана са показани лимитите, отнасящи се за тарифния план без месечна такса. Не знам дали за другите планове са други. Не видях механизъм да задавам какви да са лимитите, може би след като получа пластмасовата карта ще имам възможност, ще пиша после.

Функции за сигурност

Разбира се картата може да се заключва напълно (има бутон "Lock" в раздела Account на приложението).

Обаче няма данни да има механизъм да изключвам различните видове плащания (магнитна лента, безконтактно плащане, плащане онлайн) както това става при Revolut и Wise.

Мислех си, че може би като пристигне пластмасовата карта тези функции ще се виждат, обаче не - картата пристигна и има само бутон за заключване на картата, не може да се правят прецизни настройки кои видове плащания да се изключват.

След като получих картата стана ясно, че всички данни на картата (номер, дата на валидност, име на титуляра, трицифрен CVC) са изписани върху картата.

За сравнение - картите на Vivid съдържат само името на титуляра и последните 4 цифри от номера на картата. По този начин картата е защитена от крадци фотографи, снимащи картите за да ги точат онлайн.

Тъй като всички данни, нужни за онлайн транзакции, са видими върху картата (и няма функция да се изключат само онлайн плащанията) това е дупка в сигурността.

Даже българските банки типично имат функция да се изключат онлайн плащанията (без да се изключват контактните и безконтактните плащания) - в мобилното приложение на Texim bank може да се изключат само онлайн плащанията с картата.

Номерата на картата не са релефни, което е добре, защото улеснява прикривнето им (може да се залепи тънка и тъмна лепенка върху по-важни цифри от номера - така че да се виждат само първи 6 цифри (BIN код) и последните 4 цифри (които по принцип се виждат на бележките и е-писмата от сайтове) от номера на картата. За всеки случай сложих лепенка и върху CVC номера.

(Предполагам, че може да се изтрият с някакъв разредител или да се боядисат с маркер, не съм пробвал.)

Тарифни планове

Подробно няма да разглеждам платените планове, мен ме устройва и безплатния. Само това, че мога да плащам в левове от карта, която има базова валута евро, на стойност до 250 евро за последните 30 дни (без такса и на фиксинга на БНБ за еврото ако внимавам да не правя транзакции с превалутиране през дните когато банките не работят) и мога да добавя 2 карти, ми е достатъчно. При тарифните планове с месечна такса тези ограничения са с по-голям таван или няма ограничение. За по-високите тарифни планове има и други функции като застраховки, достъп до летищни салони и други.

Кой е издателят на картата?

На сайта на Curve пише, че картите на клиенти от EAA (вкл. и България) са издадени от Curve Europe UAB, а картите на клиенти от UK са издадени от Curve UK Limited. Обаче върху картата пише, че издател е Wirecard Card Solutions Ltd.

BIN код на картата 557444

Първите 6 цифри на номера на картата ми са 557444. В остарелите бази от данни с BIN кодове тези карти излизат като украински бизнес карти.

Потребител се оплака, че не може да прехвърли пари с картата на Curve към Revolut. Не разбирам защо се опитва да направи това след като може да ползва за целта директно картата, която е добавил в Curve. Може би има кешбек в Curve и иска да го прехвърли?

I can’t transfer funds to Revolut from Curve. Revolut perceives the curve’s card as “issued in Ukraine”. Revolut does not work with Ukraine so they can’t accept adding funds from cards issued by Ukranian banks. Why Curve’s card number ius associated with Ukraine bank? What can be done?

Just as binlist.net 26 incorrectly shows the Curve BIN as Ukrainian, I guess it also incorrectly shows it as commercial. Apparently this BIN when still owned by this Ukrainian financial institution was commercial.
And when merchants use these outdated BIN-lists to check the ‘nature’ of your card and incorrectly recognise this Curve BIN as commercial, this might lead to fees or refusals.

If your Curve card is truly a commercial card this used to be printed on the card.

Цитатите са от форума на Curve

Такса при плащане с картата на Curve

Според този сайт таксата от 1,5% на Curve се плаща когато плащането е с MCC кодове 6012 и 9399. Това значи, че би трябвало да има такса когато зареждате сметки при инвестиционни посредници и доставчици на платежни услуги, и плащате към НАП.

(За сравнение - пробвах с Vivid Money да плащам към НАП и нямаше проблем, нормално ми начислиха кешбек все едно пазарувам в магазин. Но след като промениха условията за кешбек вече не е изгодно директно да плащам данъци с картата на Vivid.)

Не видях на страницата с тарифата да пише нещо за тази такса от 1,5%. По-долу пиша за опита си при плащане към НАП с картата на Curve.

При ползване (като underlying card, т.е. като карта добавена в приложението на Curve) на дебитна карта извън Европа и UK има такса 2,9%

International Funding Fee – 2.9% of the total transaction amount.
To cover the cost of Curve providing you with the ability to fund payments on the Curve card from a payment card issued outside of the United Kingdom or the European Economic Area.

Ограничение от страна на Wise при плащания през Curve

Потребител се оплаква във форума на Curve, че има ограничения от страна на Wise (450 евро на ден и 3 транзакции от този тип на ден).

Освен това Wise има допълнителна такса от 2% в някои случаи (източник). Няма такава такса когато плащането е в евро и някои други по-популярни валути. Когато е в левове обаче има.

Подробно писах в статията за Wise.

Обаче не виждам как е възможно това при положение, че от Curve дават MCC кода, който дава търговецът, който приема плащането с картата на Curve:

We pass through Merchant Category Code (MCC) information to your card issuer, so they can see where you're spending and if you've withdrawn cash.

Блокираха ми акаунта в Curve след първия неуспешен опит да платя в магазин с Google Pay (след като успешно добавих виртуалната карта на Curve в Google Pay)

При опита да платя в магазина онлайн плащанията бяха изключени от приложението на Vivid Money. След като видях, че плащането не мина разреших онлайн плащанията, обаче плащането пак беше неуспешно. Плащането за издаването на картата обаче беше минало успешно (без това плащане не могат да се ползват услугите на Curve).

Чак на следващия ден пристигна съобщение по електронната поща, че са ми блокирали акаунта (а реалното блокиране очевидно е станало веднага след първото неуспешно плащане).

Времето за отговор на съобщения по чата казват, че е 3-5 дни. Дали имат предвид календарни дни или работни - не е ясно.

Пише, че отговорите може да отнемат 3-5 дена (т.е. само отговорът трае толкова, целият процес може да отнеме повече от един отговор и да отнеме повече време).

На пръв поглед няма как да им пратя снимка на виртуалната си дебитна карта. Обаче след като прочетох отново какво са написали, изглежда, че правилото да не се правят снимки на екрана важи само за банковото извлечение.

Затова направих снимка на телефона си, докато на екрана е отворено приложението на Vivid и се вижда номера на виртуалната карта (като закрих с хартийка част от номера на картата както изискват).

Снимах за всеки случай и пластмасовата карта, въпреки че тя има друг номер.

Пратих им и прясно извлечение от сметката в Solarisbank AG (банката, която предоставя сметката "под капака" на Vivid).

Поискаха да верифицирам акаунта си като ми пратиха линк към сайта за верификация, но със сгрешено предварително попълнено име. Чакам да потвърдят дали да попълвам от този линк или не (не искам погрешка да верифицирам някой чужд акаунт с моите документи).

Омръзна ми да чакам и се верифицирах през линка, който ми пратиха (изглежда легитимен линк към Onfido, само името ми е сгрешено, но го поправих).

Акаунтът ми в Curve беше блокиран 25 календарни дни. На 25 ноември 17:11 получих  известие по електронната поща, че са разблокирали акаунта ми и мога да го ползвам. Вечерта тествах картата и действително я бяха разблокирали, успях да платя  успешно в магазин безконтактно (без пъхане на картата в устройството и без въвеждане на PIN код).

Как излизат данните за плащаниятa в приложението на картите и в справките

При плащане от картата на Vivid в приложението на Vivid излиза логото на магазина (пробвал съм с LIDL и Kaufland, приложението разпознава, че плащането през Curve е станало в тези магазини и показва логото на магазина). В извлечението излиза CRV*, конкатенирано с данните на магазиниа (Kaufland и номера му) и накрая Vilnius LT (защото в този град е регистриран издателя на картата на Curve).

При плащане от картата на Wise в приложението на Wise излиза само Curve - не се вижда от кой търговец е пазарувано (направих покупка в Billa с Curve през Google Pay). Обаче в извлечението излизат детайли: Crv*, конкатенирано с данните за магазина (Billa и две числа) и накрая Vilnius (без LT - може би режат низовете преди да ги сложат в извлечението).

Плащане към НАП на данъци и осигуровки

Пробвах да направя плащане към НАП през портала на НАП с картата на Curve. Нямаше проблеми, транзакцията беше за точно толкова лева, колкото платих на НАП. Плащах осигуровки с тази транзакция, но предполагам, че и за данъци няма да има такса.

Сумата в евро, която Curve дръпна от Vivid беше точно по фиксинга на БНБ. Нямах кешбек от страна на Vivid (нито от страна на Curve), но ще го преживея. Доволен съм, че превалутирането беше по фиксинга на БНБ и не ми начислиха допълнителна такса.

НАП също няма такса (то остана и да има такса върху данъците и осигуровките), ако изберете плащането да стане с дебитна карта без такса (а не с ePay.bg). Внимавайте кой бутон натискате когато избирате метода на плащане. Бутоните са така разположени, че може да се подведете и да изберете без да искате плащането с такса през ePay.bg.

От портала на НАП бях препратен към този диалог за да избера как да потвърдя транзакцията - с приложението или със SMS по телефона:

Бутонът Continue трябва да го натиснете след като първо влезете в телефона си и потвърдите транзакцията. Според мен това е изключително объркващ UX, този бутон е напълно ненужен. Причината да е ненужен е, че потвърждаването на транзакцията може да активира пренасочване, а не натискането на бутон от потребителя.

Евентуално може да го показват само на клиенти, чиито браузъри нямат JavaScript, но кой няма включен JavaScript в днешно време? Вместо бутона Continue може да има бутон Cancel (за отказване на транзакцията и връщане обратно, ако потребителят има проблем с намирането на телефона или по друга причина не може потвърди транзакцията с приложението на Curve).




Разгледайте ревютата и на другите финтех приложения в блога.

Върнете се по-късно за да видите последните ми впечатления от Curve през 2022-2023 година.

Коментари

Нищо в блога не следва да се разглежда като препоръка да се инвестира в акции и борсово търгувани фондове (инвестиращи в акции) вместо да се инвестира в нещо друго.

Информацията цели да послужи за взимане на информирано решение как да се инвестира така, че проблемите и разходите да са минимални (след като вече сте взели решение да инвестирате на пазара на акции).

Има и други инвестиции извън пазарите на акции и извън финансовите инструменти.

Тоест, нищо от написаното не е препоръка да се инвестира във финансови инструменти - акции, опции, фючърси, договори за разлика и т.н.

Тъй като често пиша за акции и други финансови инструменти някой може да остане с грешното впечатление, че препоръчвам да се инвестира в тях.

Има вероятност четенето на данни, включително и безполезни, да ви направи по-склонни да инвестирате и по-уверени. Това е известен бъг в мозъците на хората, пише го в книгите по поведенчески финанси.

nap-autopilot - автоматизиране на въвеждането на данни в годишната данъчна декларация

Трябва ви уеб хостинг? Разгледайте предложенията на ICDSoft.

Web hosting from ICDSoft.

Това не е платена реклама. Безплатна е. Макак така безплатна? Защо?

Харесвам собственика на тази фирма, той ползва част от печалбата ѝ за редица благотворителни инициативи.

Популярни публикации от този блог

С кой инвестиционен посредник е най-изгодно да се инвестира в акции, ETFs, метали (дългосрочно)?

Понеже редовно ме питат реших да напиша накратко по темата. (Обаче с времето се получи дълга статия, която от време на време допълвам.)

Trader Workstation (Interactive Brokers) - директно, през Карол, през Евро Финанс, през Булборкърс, през CapTrader - каква е разликата? Правя сравнение и с платформата EFOCS на Евро Финанс

Накратко: директно таксите на сделка са по-ниски, но има месечна такса от $10 .

Отговори на въпроси за данъците и попълване на годишната данъчна декларация при инвестиции на финансовите пазари

Статията я редактирам често, върнете се за да видите промените. Последни промени: 30 септември 2024 *.