Дори и за малки суми блокират сметки:
От 3 дена реших да пробвам revolut... 1-я ден сложих ей така за проба $100, всичко ок, на 3-я ден сложих още 100, купих дженеръл електрик и ми казаха, че акаунта ми е лимитиран. Искаха да знаят колко искарвам на година и да им го докажа с банкови извлечения и пейслипове за заплата... пратих документи и го отблокираха веднага, но пише, че ще отнеме няколко дни да ми разгледат документите и да ми върнат окончателен отговор, та на този етап не бих се доверил...
Флагването става на база множество критерии, може и невронни мрежи да ползват (при невронните мрежи не може да кажеш защо невронната мрежа е взела някакво решение!). Как точно работи системата, какви са заложените критерии и дали ползват невронни мрежи никой няма да ни каже, това е конфиденциална информация (ако е публична ще бъде лесно да се заобикалят защитите).
Размерът на сумите е само един от множеството фактори. Тоест - и за нищожни суми може да ви блокират акаунта и да ви искат документи. Това е поредното доказателство на тезата ми.
Мисля, че е добра идея да избягвате плащанията от/към физически лица. Ако ви поискат документ за тези плащания няма да можете да го предоставите, защото обичайно плащанията към/от приятели и родители стават без документиране на хартия. Но и дори да им покажете договор за заеми пак може да ви изгонят (защото с договор за заеми се прикрива извършването на нелицензирани платежни услуги - напр. получавате пари по Revolut и предавате в замяна пари в брой или обратно).
9ти ден не мога да си вляза в приложението, всеки ден пиша на съпорта и само веднъж съм получил отговор, че ще се свържат с мен, когато щели да са готови с проверката на акаунта ми.
Бях на лечение в Германия, майка ми ми пращаше пари от Англия (съответно в £) превалутирах ги в €, за да си плащам задълженията, също съм пращал пари в лева на баща ми, който си беше в БГ. Пазарувал съм онлайн. Последно един приятел ми върна пари, които му бях дал на заем, и аз веднага ги пратих на друг приятел, от когото бях заел пари.
Получаването на пари от физическо лице и веднага изпращането на пари на друго физическо лице, особено ако сумата е същата, изглежда подозрително.
Когато ви блокират акаунта има риск да останете без достъп и до акциите, които имате. Може едновременно с блокирането на личния ви акаунт да блокират и свързани по някакъв начин с вас акаунти (в случая са блокирали бизнес акаунта на този потребител, акаунта на майка му и на нейния приятел). Явно смятат, че плащането за садене на дървета е прикритие на терористична дейност и/или пране на пари.
Източник: more than 13k Portfolio - Revolut Locked Account Since 13/03/2020 due funds verification - Sharing My User Experience! (архив)Because as it turns out when I trigged that system that flagged my account I haded’t made the initial transfer of the money to the Company and I managed to do this by sending the money over to my mothers Revolut account and then from there on able to send it to external account. Because my account was initially limited but not completely locked. Had I know then what I know now. I would handled this differently. Nevertheless it turns out that when Revolut locked my account they also denied me access to my Investment portfolio and the money that I previously had access to.
I want to add that over the past few days since (13/03/2020) that Revolut locked my account they also locked out my mothers account, her boyfriend Revolut account, and a friend of mine Revolut account. All accounts had previously been verified to my knowledge. and had nothing to do with me as an individual.
Ето пример за това как когато има нарушена точка от общите условия Revolut казват какво е нарушението. (Ако причината да ви блокират акаунта е свързана с прането на пари и финансирането на тероризма са длъжни да мълчат и да не ви казват никакви подробности.)
Issue solved. I eventually got into the live chat with someone who was very understanding and solved the problem. They locked my account because I had a few payments from a friend who put the reference as ‘Promo’ - I was told by the live agent that I am not allowed to have any payments that relate to a business. Which I understand, I have looked at opening a business account but I aren’t by law, self-employed so It isn’t going to work for me.
Thank you to the agent who helped me, they were very helpful and explained the problem and how to avoid it next time. I have now got a strike on my account and if I get money sent to me again for a promotion of something business related, my account will be locked permanently.
Thank you,
Ben!
Друг рисков фактор, който увеличава риска да ви блокират сметката и да ви изгонят е да получавате заплата в брой (а не с банков превод).
Този клиент на Revolut (източник) е ползвал кредитна карта на A1 за да захрани сметката си в Revolut, пратил им е данъчни декларации (в които се вижда колко му е заплатата), но изненадващо са признали, че не одобряват това, че получава заплатата си с плащане в брой (не би трябвало да го казват това, защото така разкриват как работи системата им, сега всички перачи на пари и терористи ще си получават заплатата с банков превод за да избегнат вдигане на червен флаг):
Моя акаунт също бе блокиран, по неясни причини. Поискаха ми извлечение от банкова сметка. Дадох им тази, с която захранвам револют. Поискаха друга, по която си получавам заплатата. Аз заплатата си я получавам в брой и съответно неудобриха това. Казаха, че не приемат и не толерират получаване на месечно възнаграждение в брой. Поискаха ми данъчна декларация. Предоставих им такава за 2018 и за 2019. От където е видно колко получавам. Най-голямата месечна сума, която е минавала през акаунта ми в револют е около 55% от месечния ми доход. Е.... блокираха го, като ми позволиха да си изтегли 170лв които имах вътре, но само с един единствен транш. Казаха, че е по-добре да ги прехвърля в сметка на веднъж, а не да ги тегля на банкомат. Никакво нормално обяснение не ми дадоха
Това с връщането обратно на парите по сметките, откъдето са дошли, е много неприятно. Какво става ако сте захранили от сметка, която вече е затворена или е получено плащане от инвестиционен посредник...
Revolut има практика да блокира сметките на клиенти, които го ползват само за да източват своята кредитна карта за да захранят дебитната си карта.
В условията за ползване пише:
Има ли ограничения върху използването на приложението Revolut или картата на Revolut?
Действайте отговорно и разумно, като използвате приложението Revolut или картата на Revolut.
Например приложението Revolut или картата Revolut не трябва да се използват (пряко или косвено), както следва:
- за незаконни цели (например извършване на измама);
- по начин, по който основателно считаме, че може да повлияе негативно на възможността ни да предоставяме нашите услуги;
- само за изпращане и получаване на пари от сметка на кредитна карта;
- за трансакции за получаване на пари в брой освен за теглене от банкомат;
- за управление или използване на сметка на Revolut, която не е ваша;
- за предоставяне на картата на Revolut на друго лице;
- за позволяване на друго лице достъп до или използване на вашата сметка или приложението Revolut;
- за злоупотреба, експлоатиране или заобикаляне на ограничения за използването, зададени от доставчик на услуги, с който е регистрирана вашата карта на Revolut. Например трябва да използвате само една карта на Revolut за определен доставчик на услуги, който предлага безплатен абонамент или пробен период; или- за търгуване в чуждестранна валута за спекулативни цели (т.е. за възползване от очаквани покачвания или спадове на стойността на дадена валута) или за възползване от разминавания във валутния пазар.
В английския език cash означава не само пари в брой, но и пари по сметка (разплащателна, дебитна карта). Затова е възможно да има недоразумение при превода на български език.
Потребител на Revolut се оплака, че са му блокриали сметката след като е ползвал Revolut с цел да зареди дебитната си карта на iCard чрез кредитната си карта (ползвал е Revolut само за тази операция). По този начин е възможно да е нарушил третата точка (и четвъртата точка също - ако разглеждаме като пари в брой (cash) парите по дебитната карта).
Поредния случай на блокиран акаунт след превод от физическо лице:Днес ми блокираха акаунта след като прехвърлих 4200 от кредитната ми карта в дебитната чрез РЕВОЛЮТ.Моля за съвет какво са направя,защото няколко часа чакам на чата да ги питам защо ми блокираха акаунта и нищо не се случва
(...)
Направих плащане през “Revolut “от кредитна карта “Icard” към дебитна пак на “Icard” и двете са на мое име
(...)
Revolut ме попита от къде да зареди парите в дебитната и аз посочих запаметената кредитна и наредих превода
На мен както ми затвориха акаунта в Revolut не бих държал пари/акции при тях.
...
Ползвах си го единствено да си купувам неща от Алиекспрес, като го зареждах от лична банкова сметка. Проблемите се появиха, когато жена ми ми изпрати пари от нейния акаунт. Започнаха да ми искат документи, банкови извлечения и какво ли не. Предоставих всичко и накрая ме известиха, че ми закриват акаунта и да си изтегля парите. През това време не можех да правя нищо със средствата вътре.
...
200 лв
...
заплатата ми е само по банков път и после съм зареждал към Revolut от моята си сметка. Винаги е ставало въпрос за някакви малки суми, проблемът се появи от превода от на жена ми Revolut-a. Спрял съм да ги мисля, забравил съм ги като фирма вече 🙂
На мен по същия начин 2019. Бях си разменял с приятел еврота защото бяхме на едно пътуване за няколко дни в чужбина и на друг периодично съм пращал малки суми по 50лв. Затвориха мен по някое време и тях, по-скоро блокираха ме за няколко месеца, ама като ги наредих в една публична група че са скам диркетно ме и баннаха.
Искат документи за сделки на Kraken само заради изпратен превод към борсата (2021 година)
Интересното в този случай е, че потребителят на Revolut не е получавал плащания от криптоборсата, а само е нареждал плащане към нея (източник).
Здравейте група, използвам Револют за да закупувам крипто от Кракен.
Преди няколко дни ми изпратиха съобщение, че трябва да им предоставя причината за преводите до Payward ltd.
Отговорих им, че пращам средства до мой акаунт в Кракен. Сега искат да им предоставя какво съм купувал и продавал в борсата и какви доходи имам от там.
Не бих искал да им предоставям такава информация при положение, че не съм правил преводи обратно от Кракен до Револют.
Какво ще ме посъветвате да направя?
Обърнете внимание как Jack от Revolut твърди, че клиентът получава доходи от криптовалути, без да има данни дали това действително е така. Наличието на акаунт в Кракен и купуването на криптовалути не значи, че потребителят има доход, възможно е да няма продажби или да е на загуба.
Ако не искате да ви искат такива конфиденциални документи е желателно да избягвате да ползвате Revolut за преводи от/към криптовалутни борси.
Може например да правите SEPA преводи от/към iCard и преводите от/към криптоборси да ги правите чрез сметката си в евро на iCard. Повече по темата писах в тази статия.
Потребител на Revolut беше изгонен след като е ползвал Revolut само в чужбина
Картата я ползвах само когато пътувах....
Писах им не ми дават инфомация...
възможно ли е защото я ползвам 2-3 пъти в годината и за това да я закриват....
Сметката на клиента беше ограничена и му беше наредено да си изтегли средствата (темата във Фейсбук).
Не е трансферирал големи суми, само около 1000-2000 лева на пътуване.
Хипотезата ми е, че поради липса на транзакции в български магазини нямат потвърждение, че клиентът живее в България. Затова го гонят.
Разбира се няма как да знаем дали това е така, защото начинът на работа на системата би трябвало да е секретен.
Според мен при ползване на финтех приложения е желателно да правите всеки месец плащания в магазини в града, който сте посочили при регистрация в системата. Също така може да пуснете и ползването на GPS от приложението за да имат повече данни, с които да потвърдят, че действително живеете в държава, където Revolut има право да предлага услугите си.
Статията ми за Revolut: Подводни камъни при ползването на Revolut през 2021-2022-2023-2024 година
Коментари
Публикуване на коментар