Има два много дразнещи проблема с електронното банкиране на някои банки.
1. Не може да се вадят справки за закрити сметки, няма достъп до данни за закрити сметки.
2.Ако сметката е открита преди активиране на онлайн банкирането (или преди сметката да се добави като достъпна в онлайн банкирането!) не се виждат данните за движенията по сметката преди активирането.
Защо това е проблем
Понякога се налага да се вадят извлечения (справки за движението по сметките) например в случай на проверка от НАП (такава справка може да ви искат в случай, че се регистрирате/дерегистрирате по ЗДДС - включително и като физическо лице!).
Банките имат таксички когато отидете на гише и искате да ви дадат справка, особено солени са цените за справки за минали години.
Банки, които позволяват да се видят движенията по закрити сметки през онлайн банкирането:
➡️ БАКБ (тествано януари 2020, на 03 февруари 2020 продължавам да имам достъп до закритата сметка в раздел закрити сметки)
➡️ Пощенска банка (тествано на 25 февруари 2020)
➡️ Прокредит банк (Някога имаше случаи да се виждат закрити сметки, по-късно можеше да се прави справка за стари нареждания, но не и за стари движения по сметки; след обновяване на системата им мисля, че не може, не съм им клиент вече и не знам със сигурност.)
➡️ Тексим банк. Не се подвеждайте от това, че сметката изчезва от списъка. Натиснете бутона "Справки", от менюто изберете "Извлечение по сметка за период". Появява се падащо меню с всички сметки, вкл. и закритите. Не знам колко дълго стоят там закритите сметки, аз изтеглих веднага извлечение. Като крайна дата изберете следващия ден (защото последната транзакция се осчетоводява след като сметката вече е закрита, на следващия ден). (Тествано на 30 август 2023.)
Банки, които не позволяват да се видят движенията по закрити сметки през онлайн банкирането:
➡️ Алианц (тествано на 03 февруари 2020 - тогава можеше да се извади справка по закрит срочен депозит). Допълнение от 13 ноември 2020: клиент на банката се оплака, че няма достъп до справки по закритата си разплащателна сметка. Логнах се в моето онлайн банкиране за да проверя, и аз също не виждам информация за предишната ми сметка „срочен депозит“.
➡️ ЦКБ - веднага изчезна достъпа до закрити сметки. Тествано януари 2020 година.
➡️ ОББ - не помня дали веднага изчезна достъпа до закрити сметки (в момента нямам достъп до данни за закрити сметки).
➡️ Токуда - веднага изчезна достъпа до закритите сметки. Тествано януари 2020 година.
➡️ ПИБ - не помня дали веднага изчезна достъпа до закрити сметки, но в момента нямам достъп.
Банки, които не позволяват да се видят движенията по сметката, които са се случили преди активиране на онлайн банкирането:
➡️ ОББ
➡️ ЦКБ
Проверих си движенията по сметките в ПИБ - вижда се първата вноска на каса при откриване на сметката. Но не помня кога активирах онлайн банкирането. Все пак, независимо коя банка ползвате, за всеки случай си активирайте онлайн банкирането преди да правите вноска в сметката. Ако е възможно.
Пишете коментари за впечатленията си от системата за онлайн банкиране на вашата банка.
Вадете си справки за движение по сметките преди да ги закриете (в същия ден - желателно) и искайте да ви активират онлайн банкирането преди да внасяте/теглите/получавате пари по сметката. За да си нямате излишни проблеми.
Коментари
Публикуване на коментар