Тестване на държавата - работи ли? Лицата с изгубени/откраднати документи за самоличност изпадат в абсурдна ситуация
Изпратих запитване до Дирекция „Български документи за самоличност“ (копие от писмото). Като прикачен файл пратих и статията „Полицаи в повече“ (PDF, DOC).
След като събера повече информация смятам да пратя сигнал за промяна на законодателството с цел гражданите с изгубени/откраднати/изтекли документи за самоличност да се обслужват адекватно. По мое мнение сегашното ниво на обслужване уронва репутацията на Република България. Това, че в други държави е също толкова зле не бива да е оправдание.
Тъй като държавата има монопол върху издаването на документи за удостоверяване на самоличност, тази услуга трябва да бъде бърза и удобна за гражданите.
Ако след подадения сигнал услугите за граждани по издаване на лични документи не се подобри – значи държавата не работи.
На 19 август 2019 година изпратих електронно писмо до Дирекция "Модернизация на администрацията" на Министерски съвет (разгледах структурата и ми се стори най-подходящо да пусна писмото до тази дирекция). В него изпратих събраната информация по темата - това, което съм изпратил до Дирекция „Български документи за самоличност“, техния отговор, информация за политиката на банките и застрахователите, политики на друга държава (Австралия) и мои разсъждения какво трябва да се направи.
Прочетете какво изпратих: Проблемът с документите за самоличност, банките и застрахователите [ODT], [PDF]
Тестване на държавата (Нямаше кой да ни каже)
Това е част от инициативата "Тествана на държавата" – изпращаме сигнали за проблеми до държавни и общински органи (включително и за проблеми в законодателството) и си правим изводи в зависимост от резултата. (Публикации в социалните мрежи във връзка с тази инициатива може да се намерят в социалните мрежи с хештага #тестваненадържавата.)
Вече не могат да се оправдават с „Нямаше кой да ни каже“.
#ТестванеНаДържавата #НямашеКойДаНиКаже
Приятно съм изненадан, че в рамките на 37 минути получих отговор (PDF) от директора на дирекция „Модернизация на администрацията“ Красимир Божанов.
(Когато подадох сигнал до Дирекция „Данъчна политика“ на 22 юни 2019 година не получих никаква обратна връзка. Нито входящ номер, нито някакъв друг сигнал, че смятат (или не) да разгледат изложените проблеми.)
(Върнете се по-късно за да видите какво е станало. Допълнение: нищо не е станало. Освен, че писах още статии в блога. Допълнение: има мъничко развитие по темата: Развитие по темата за документите за самоличност - становище на МВР,)
- Какво искам да се промени при издаването на документите за самоличност
- Документите за самоличност, издавани от държавни органи, са единична точка на отказ
- Законите за прането на пари отидоха твърде далеч - пратих сигнал за проблема до министъра на финансите
- Държавата държи монопол върху издаването на документи за удостоверяване на самоличност, които се ползват пред доставчиците на платежни услуги
- Преди да отидете на почивка в чужбина се запознайте с риска да останете без достъп до парите си заради неактуализирани лични данни
- Как да се подобри обслужването на българите в чужбина с изгубени/откраднати паспорти
Статии по темата в медиите:
- Без документи в Италия: цялата истина / Самотник в чужбина или какво става, когато си загубим документите?
- Как се прибрах от Италия без пари и документи
- Полицаи в повече (статия за проблема с обслужването на българите в България)
Коментари
Публикуване на коментар