Има два начина - като поискате прехвърлянето от инвестиционния посредник, при който искате да прехвърлите акциите или като поискате прехвърлянето от Interactive Brokers (инвестиционният посредник, от който искате да прехвърлите акциите).
Ако желаете да инициирате прехвърлянето от Interactive Brokers пътеката е:
Transfer & Pay ➔ Transfer Positions ➔ Outgoing (Transfer Assets out of your IBKR account)
От менюто Select Region се избира United States за акции от САЩ.
След това се натиска бутона SELECT срещу "Free of Payment Transfer of US Securities".
Избира се инвестиционния посредник (към който изпращате) от падащото меню "Choose Broker" (където има и търсачка) и се избират активите, които ще се прехвърлят.
Аз реших вместо това да ползвам другия метод - като поискам прехвърлянето от инвестиционния посредник, при който искам да получа акциите.
Точната пътека за този процес зависи от инвестиционния посредник, обикновено става като се логнете в контролния панел и изберете елемент от менюто, който е съседен на елемента от менюто, който избирате за да депозирате валута (ако е проектиран интуитивно). Потърсете със следните ключови фрази:
- Account Transfer
- Securities Transfer
- Brokerage Transfer
- ACATS Transfer
Ще имате възможност да изберете трансфер на цялата сметка или на отделни активи (избирате кои активи и колко броя).
Подгответе си документ тип account statement, издаден от инвестиционния посредник, където се намират активите, които искате да прехвърлите. Аз си извадих custom statement като избрах за всеки случай в настройките да се показва адреса за кореспонденция (държава, град и т.н.). В този custom statement избрах да се виждат само отворените позиции за да не затормозявам служителите на инвестиционните посредници да четат излишна информация.
Настройките за custom statement трябва да са такива за да излезе адреса:
Има възможност да спрете трансфера. Желателно е редовно да наблюдавате известията за да разберете навреме за изходящи трансфери (и ако са измамни да ги спрете). На теория ако измамник си направи сметка на ваше име при някой инвестиционен посредник може да нареди прехвърляне на ваши активи (и ако не забележите навреме трансфера те да бъдат прехвърлени).
В това съобщение не се виждат детайлите на трансфера.Ако искате да проверите дали всичко е точно отидете на Transfer & Pay, Transaction Status & History.
Типично такива трансфери отнемат 5-7 работни дни.
Подадох искане за трансфер на 5 юни, в Interactive Brokers се появи известие за това на 9 юни, при получаващия инвестиционен посредник активите пристигнаха на 12 юни (след 7 календарни дни или 5 работни дни). Но все още в Interactive Brokers статусът е pending.
Кой от двата метода е по-добър?
Според Gemini е по-добре да се инициира процеса по прехвърлянето чрез инвестиционния посредник, който ще приеме акциите. Приемащият инвестиционен посредник е мотивиран да привлича клиенти и техните активи и затова процесът протича по-гладко.
Прехвърляне от Interactive Brokers към Елана (Saxo Bank)
Първо пишете до Елана за да започне процеса. Изпращат ви подробно каква информация да им пратите.
Ето какви въпроси може да очаквате:
- Идентификационен код на акциите (ISIN);
- Борсата, на която се търгуват акциите (Exchange);
- Валута на акциите (Currency);
- Желаното количество на акциите, които желаете да прехвърлите (Amount);
- Цената, на която са закупени акциите (Price);
- Името на брокера, където се съхраняват акциите (Broker name);
- Телефонен номер за контакт на брокера (Broker phone);
- Мейл на брокера (Broker e-mail);
- Вашият клиентски номер при брокера, където се съхраняват акциите (Client account at broker);
След това задействате процеса от страна на потребителския интерфейс (Client portal) на Interactive Brokers:
Transfer & Pay ➔ Transfer Positions ➔ Outgoing (Transfer Assets out of your IBKR account)
От Елана ще ви кажат точно какво да напишете, при моя опит за прехвърляне данните бяха тези:
От падащото меню за Financial Institution не избирате Елана, а SAXO BANK.
Номерът на сметката не е вашия логин в платформата, а двете числа, разделени с наклонена черта, които ще намерите в справката, която платформата генерира.
Тип на сметката е "Individual" (това е типът на вашата сметка, а не на сметката на Елана).
Като държава пишете не Denmark (където се намира SAXO BANK), а Bulgaria (където се намира Елана). Странно е, но така ми казаха.
E-mail: BOST-SSC@saxobank.com
При мен трансферът не се получи, защото SAXO не поддържа прехвърляне на точно тези акции (бяха акции на великобритански компании, които се търгуват на Xetra). Същите акции се търгуват и на лондонската борса, ако ги бях купил от там вероятно щеше да мине трансфера."Please be informed that the transfer request was cancelled as we hold the security in the UK Market and cannot accept the security from Luxemburg, and Interactive Brokers wants to deliver via Luxemburg."
Затова с цел да не си губите времето първо питайте дали тези акции се поддържат. И ако кажат "да" тогава продължете с трансфера. Може за проба да ги потърсите в платформата Elana Global Trader, ако ги няма там (на тази борса, от която сте ги купили) значи вероятно не се поддържат.
* * *
Статии за Interactive Brokers:






Коментари
Публикуване на коментар