Избягвайте да захранвате сметката си при инвестиционен посредник с карта (дебитна карта, кредитна карта) - ето защо
Възможно е да имате проблеми с тегленето и разходи по получаването. Ако искате да теглите по банкова сметка може да не ви позволят. Дали ще ви позволят да теглите по банкова сметка, ако преди това внесете 1 евро (или произволна сума) от тази сметка - зависи от политиката на съответния ИП.
Четете общите условия и питайте предварително преди да рискувате да захранвате сметката си през дебитна или кредитна карта.
Обърнете внимание, че от гледна точка на този клиент това е абсурдно и лоша практика. Обаче нещата стоят точно по обратния начин - тази политика (театър на сигурността) не просто не се гледа с лошо око от регулаторите, тази политика се гледа като най-добри практики в мерките срещу прането на пари и финансирането на тероризма. Тоест - лошите практики, които вбесяват клиентите, всъщност са „добри“ от гледна точка на законодателството и регулаторите, които следят за прилагането им.
Ако все пак много държите да захранвате сметката си с карта - проверете колко са таксите на вашата банка за получаване на пари по картата (вкл. и скритите такси - в лошия валутен курс - ако се случва автоматично превалутиране при получаване или ако нямате друга възможност за обмяна на валута освен чрез банката), питайте ИП при какви условия може да изтеглите парите по друг метод (с друга карта, с банков превод и т.н.). Не забравяйте, че политиката на ИП може да се променя, най-вероятно в посока по-строг театър на сигурността – т.е. във ваша вреда. Вижте и таксите за превалутиране и надценката във валутните курсове (скритата такса) когато плащате в друга валута.
За изпращане и получаване на SEPA преводи с Revolut и други подобни финтех приложения няма такса, така че няма смисъл да изберете транзакции с дебитна/кредитна карта вместо SEPA. Внимавайте с таксите на банките за захранване на Revolut с дебитна карта - възможно е да има такива (в статията за Revolut пиша за това).
Тези проблеми не са специфични само за цитирания ИП, ограниченията за теглене в други сметки са свързани с театъра на сигурността, който всички легално опериращи фирми са длъжни да играят.
Във форума им зададох някои въпроси, но не получих официален отговор.
Отговорили са на клиент това:
Due to anti-money laundering measures, we are required to process withdrawals to the method used for depositing. If more than 1 card has been used, the system will automatically decide which one to process the withdrawal to based on previous transactions. If one of the cards is no longer active, please provide us with a letter from your bank that states this, and it will be removed from our system. You can send it here or to cardverification@(domain-hidden-anti-spam) .
Не става ясно дали политиката им е аналогична по отношение на преводите по банкови сметки (защото в отговора си разглеждат хипотезата когато клиентът ползва преводи с банкови карти, а не преводи от банкови сметки). Ако е така - трябва да избягвате да закривате банковите сметки, от които правите захранванията, защото иначе трябва да изискате документ от банката, че сметките са закрити.
Освен това е добре сметката, от която изпращате преводи в евро да е в евро за да се избегне нежелано превалутиране когато теглите по нея евро (и не ви трябват левове, а евро). Сметката е добре да е някаква без месечна такса, защото ще я държите дълго време (такива сметки се срещат все по-рядко, банките започнаха да въвеждат месечни такси и по безсрочните спестовни/депозитни сметки).
Избягвайте да захранвате сметката си с карта, ако ползвате Trading212 - ето защо
What are the available withdrawal methods?
For security reasons, we will send your withdrawn funds using the same payment methods you have used for funding your account. If you have funded your account using:
Bank transfer - we will return your funds to your bank account
Debit/Credit card* - we will refund the money to your card.
If you have used multiple cards, our system will select one of them to send your funds to.
Note 1: When you have used various methods of payment to fund your account with us, we will send your money to your debit/credit card.
Note 2: If the deposits were mainly issued via bank transfers, and you'd prefer to have the funds allocated back to the same account, then please do not hesitate to reach us. Our team will review each inquiry, and a fair outcome will be provided**.
*If your debit/credit card has been cancelled, prior to its expiry date, then, before placing a withdrawal request, you can request the card to be removed by contacting us.
**Whenever possible & while complying with the highest AML standards.
Най-неприятните неща от тази политика са:
1. Тяхната система избира в коя карта да получите парите си, не вие.
2. Когато сте ползвали различни методи на плащане ще ви пратят парите по картата. И ако вашата банка има таксичка за получаване - лошо. Ако сте ползвали левова сметка за да пратите евро - пак лошо, автоматично превалутиране ще се получи (което може да не е желателно, защото теглите за да внесете евро другаде и не ви трябват левове).
Как да изтеглим по банкова сметка, ако сме внасяли с карта
Ако сте внасяли с дебитна карта и не искате банката да ви дере с такси за получаване (вижте първо дали банката има такива първо) и да се превалутира автоматично сумата (ако имате левова сметка) - има един трик как да изтеглите парите по друг метод.
(Първо питайте поддръжката дали този метод работи, може да измислят нещо за да ви услеснят.)
1. Закривате си сметката и картата.
2. Взимате документ, удостоверяващ закриването на сметката и картата.
3. Внасяте с друг платежен метод (който ще ползвате за тегленето) 1 евро (може да минете и без тази точка, но може би ще ускори процедурата).
4. Давате документа, че картата и сметката са закрити и искате теглене по платежния метод от точка 3.
(Какво може да се обърка? Дали ще искат да им дадете друга дебитна карта, по която да ви врънат парите? Тогава може да дадете картата си в Revolut - за тях знам, че нямат такса за получаване на пари по карта. А да си откривате сметка в евро с дебитна карта може да не е изгодно, защото така ще плащате още една месечна такса за още един комплект сметка с карта. Все още има сметки в евро без месечни такси в някои банки, но тенденцията е да искат месечна такса и за спестовни сметки. Банките вдигат таксите и въвеждат такси за услуги, които преди са били без такси - такси за откриване на депозит, месечни такси по спестовни сметки.)
Има обаче един проблем - временно има проблем със SEPA преводите:
Има клиенти „минали между капките“ (платили 1 лев за превод до банката в UK, която се ползва от Trading212), други са ги одрали като за SWIFT превод.
Друг проблем - може да не ви е изгодно да се занимавате със закриване на сметката с картата, откриване на сметка в друга банка, пренасочване на заплатата към нова сметка и т.н.
Ако не минете поне първите две стъпки може да откажат да разрешат теглене по друг метод.
Други ИП не са толкова претенциозни и дават да се тегли по произволна сметка. Но тенденцията е театърът на сигурността да става все по-безсмислен и да се минава през подобни безсмислени процедури.
Допълнение: наскоро забелязах тази тема във форума на Trading212:
How to withdraw funds to bank account and not a credit card (архив)
Има и продължение по-надолу.Недоволният клиент пише:
Will query the withdrawals process with the FCA as I’m sure it shouldn’t be sending funds added from my bank account back onto a credit card as that goes completely against the whole purpose of anti money laundering regulations.Клиентът си въобразява, че имат някакъв смисъл тези регулации. Просто като се теглят пари по друг платежен метод не могат да се перат пари, това е някакъв абсурд. Тази регулация формално се оправдава с противодействието на прането на пари, но всъщност само изнервя клиентите, създава им неудобства, създава излишна работа за служителите от customer support.
Друг недоволен клиент пише:
Това, че вашият ИП в момента няма такава политика не значи, че в бъдеще няма да я въведе! Друга причина да избягвате внасянето на пари при ИП с карта е, че няма безплатен обяд и ако не ви взимат такса значи планират по друг начин да ви взимат парите (или просто набират клиенти и след като наберат достатъчно ще въведат такси за внасяне).The main point is we should have a list with all the cards used to deposit cash so we can choose where we want to withdraw. Like other brokers have…
And we should also have the option to withdraw directly into a bank account.
I’ve made a test Friday and withdrawn 10k pounds on a credit card with £5000 lending limit.
We’ll see what happens. I only had 2 credit cards as option… Not cool !
Imagine I want to deposit those 10k to Binance next … they have 2% fee for credit card deposit, so basically I will lose £200. Just because… ?!
If I can just get the money on my bank account / debit card I can then do whatever with no fee…
Why trading212 is selecting only one or two random cards as the only options to withdraw money ?
Едно изключение са картите на Revolut - няма такса за входящи преводи и валутните курсове може да са добри (обаче имат проблеми)
Клиент на Revolut се похвали, че вкарва в еТоро долари с карта без такса:
Първо си обръщам долари в револют и после пиша в еТоро да ми дръпне примерно 100$ и то си дърпа точно тях, въпреки че имам и левове и евро в революта.
Ако ползвате Revolut може би ще минете между капките без да се сблъскате с нежелани такси. Но ако си загубите сметката в Revolut може да ви искат документ, доказващ, че нямате сметка там (за да ви разрешат да изтеглите парите си другаде), не знам да има практика Revolut да издава такъв.
Revolut флагва акаунти за проверка дори и при малки суми
Преди да вкарате някъде пари с дебитна карта - помислете дали наистина услугата, която предлагат е изгодна за вас. И дали имат такса за депозирането с карта. Защото на тях им взимат такса при депозирането. Ако не я искат от вас в явен вид - значи по друг начин смятат да я вземат.
Какво е положението с Interactive Brokers?
Interactive Brokers работи с банкови преводи и (SWIFT, ACH, SEPA и други), но не и с дебитни/кредтини карти.
В социалните мрежи пише, че няма проблеми да се тегли по различна сметка:
I always withdraw in USD to a different account than I deposit. Never had any issues.
Just beware if you do and ACH pull to deposit the funds, you won’t be able to withdraw to another account for 44 days.
Wire transfer or ACH push are ok.
Особености на българските банки
- Банка ДСК и други банки прилагат двойно и даже тройно превалутиране при плащания с дебитна карта в чужбина
- В някои случаи може да няма такса за получаване на пари по карта (типично получаването на пари по карта, издадена от българска банка, има такса)
Коментари
Публикуване на коментар