TBI Bank не разрешава на клиентите си да захранват сметката си в Interactive Brokers? От банката не ми отговориха на въпросите. (Корекция: клиент е успял с хартиено платежно в офис на банката да си захрани сметката с евро.)
Понеже съм временно изпълняваш длъжността на арменски поп по банковите въпроси, клиенти на банки ми изпращат оплакванията си от банките. Клиент на TBI Bank ми се оплака, че банката не е позволила да изпрати парите си на Interactive Brokers.
Допълнение от януари 2024 година: клиент на TBI Bank ми съобщи, че е успял да си захрани сметката със SEPA превод, но с хартиено платежно (с мобилното приложение не е успял).
Първоначално преводът е нямал индикации, че е неуспешен - сметката е била дебитирана (вижда се, че в резултат на нареждането на превода салдото по сметката е намаляло). Но по-късно стана ясно, че банката отказва да изпълнява банкови преводи с цел захранване на сметка в Interactive Brokers.
Изпратих електронно писмо на банката на 21 октомври:
Ограничения при ползване на банковата сметка за изпращане и получаване на пари
Клиент на вашата банка ми се оплака, че преводът, който е наредил към инвестиционния посредник Interactive Brokers, не е минал. Казали са му, че не разрешавате преводи към Interactive Brokers.
Вярно ли е това?
Случайна техническа грешка ли е или наистина клиентите на вашата банка не е разрешено да ползват сметките си за да изпращат пари с цел захранване на сметката си при инвестиционния посредник Interactive Brokers?
А към други инвестиционни посредници разрешавате ли нареждане на плащания? Имате ли причина да не разрешавате преводи към Interactive Brokers специално, а към други ИП да разрешавате плащания?
Става въпрос за унгарската фирма на Interactive Brokers вероятно - Interactive Brokers Central Europe Zrt. Към другите фирми на Interactive Brokers също ли не разрешавате плащания?
Interactive Brokers е много популярен инвестиционен посредник (ИП) и има регистрирани фирми в множество държави за да може да обслужва най-много клиенти. За първи път чувам българска банка да забранява преводи към Interactive Brokers. Единствения друг случай на българска банка, която забранява преводи към инвестиционен посредник, е ЦКБ (която забранява преводите към eToro). Но случаят с eToro е друг, той не е особено изгоден инвестиционен посредник със съмнителни dark patterns на сайта си (легални, но не много етични). За него мога да се съглася да има някаква защита на клиентите.
Но Interactive Brokers е водещ инвестиционен посредник, един от най-изгодните ИП, достъпни за българи, живеещи в България. И затова е странно, че вашата банка не разрешава преводи към него.
Има ли някъде на сайта ви информация за тази политика на банката?
Ограничения само при изпращането на пари ли има или и при получаване на пари от инвестиционни посредници? И само по отношение на някои ИП или по принцип не е разрешено да се правят преводи от/към инвестиционни посредници чрез сметки във вашата банка?
Ще изчакам малко преди да пиша в блога си за този случай за да има възможност да добавя и официалната позиция на банката.
Към датата на тази публикация (30 октомври) нямам отговор от банката.
Ако сте клиент на банката и имате намерение да изпращате пари към инвестиционни посредници (с цел инвестиция в акции, спекула с CFD-та и т.н.) или борси за криптовалути, първо питайте банката дали ще изпълни превода.
На чата казаха, че ще ми отговорят.
Докато чакам банката да ми отговори друг клиент на банката ми писа след като прочете тази статия:
Прочетох статията отново отказа на ТБИ за превод към ИБ.
Потвърждавам, аз имах този проблем още през декември 2020. Преводът беше спрян 2 часа след като беше направен.
На въпроса защо отговорът беше, че получателя бил рисков. Настоях за по-подробно обяснение. Не получих такова, само мънкане, че вътрешните правила на банката били такива.
И аз потвърждавам, че за преводи към Interactive Brokers TBI правят проблеми. Аз не ги използвам лично, но познавам доста хора, които срещнаха този проблем. Същото съм чувал и за някои преводи от Пощенска банка.
Бях забравил за Пощенска банка, освен ЦКБ и Пощенска банка не разрешават преводи към eToro.
Театърът на сигурността в българските банки
Допълнение: към 27 август 2023 все още нямам отговор от банката. Уточнявам това да не си помислите, че съм изоставил блога и не съм публикувал отговора на банката.
Клиент коментира: "Ходих ноември 2023 в TBI тотално ми казаха в клона че не работят с IB за банкови преводи към IB."
Допълнение: към 11 януари 2024 година все още нямам отговор от банката, но клиент на банката потвърди, че е успял да си захрани сметката при IB със SEPA превод. Първоначалният му опит да ползва мобилното приложение е бил неуспешен (съобщение за грешка, че кодът по SMS е грешен) и е ходил до офис на банката за да нареди превода на гише и е получил еврото по сметката си при IB.
Допълнение от март 2024 година: успешно поличих SEPA превод от унгарския клон на IB. Не съм пробвал да пращам към IB, само съм получавал.
Допълнение от октомври 2024 година: успешно наредих превод от 1 евро чрез нареждане на гише към ирландския клон на IB (процесът изисква да си носите смартфона с приложението и да имате достъп до електронната си поща, не се ползва хартия!). Едното евро влезе в сметката ми при IB (въпреки, че нямаше наклонена черта в описанието и името ми беше погрешно транслитерирано Stojkov вместо Stoykov). По-късно (когато реша да тегля) ще пиша дали са ми разрешили да тегля по същата сметка (може да поискат документи като предния път когато теглих към българска банка, интересно че към теглене в посока Vivid Money не помня да искаха допълнителни документи освен това, че внесох от там 1 евро предварително). След като минахме на ирландския клон правилата за теглене изискват първо да има вноска от същата банка.
Коментари
Публикуване на коментар