От НАП и икономическа полиция проверяват клиенти на онлайн магазини, които са върнали стоката и са си получили парите обратно
Недоволни клиенти на онлайн магазини се оплакват, че след като са върнали стоката обратно на търговеца и са получили парите си обратно от НАП или от икономическа полиция се свързват с тях за да дават обяснения.
Имало е и случай да питат клиент дали действително си е купувал "био" храна на цена 60 лева.
От НАП даже са имали наглостта да се обаждат на работодателя на потребителя върнал стока на онлайн търговец за да "попълни някои документи".
Напомням, че преди време след като НАП се свърза с работодател на българин, работещ в чужбина, българинът беше уволнен, защото според работодателя му щом от НАП го търсят значи е рисков служител.
Получих призовка от НАП да предоставя информация относно направено връщане на средства по върната от мен пратка и предполагам не съм единствена. При огромното количество онлайн покупки, които правя, това ми се случва за първи път. Искам да отбележа, че лицето за контакт в НАП, посочено в призовката прояви разбиране, че не пазя бележки и данни от транзакции станали преди 2 години и искрено се надявам да нямам работа повече с тях по този казус.
В началото на 2020г получих същото писмо, но аз не бях пазарувала от там и върнах въпросното писмо. Дори една дама, която ми се представи за служителка от НАП няколко пъти ме търси по телефона, дори се свързаха с работодателя ми, за да отида до НАП "да попълня някои документи".
Аз съм в същата ситуация, но отказах да съдействам, защото не пазя нищо. Също става въпрос за преди 2години. Казах, че нямам запазено нищо и може да проверят движенията по сметките ми. Ще дам разрешение. Повече не са звънели.
В подобна ситуация ми се обадиха от Икономическа полиция да дам отчет дали съм дала 60 лв за храна от онлайн био храни- е и?! Игнорирах, казах че няма да дойда и не помня случая. Но не съм си направила лошо заключение за търговеца.
не става въпрос за запитване по телефона, а за официално връчена призовка за предоставяне на данни в офис на НАП в град различен от този, в който живея и цитиран в призовката наказателен член, ако не предоставя исканите данниДискусия във Фейсбук.
На мен ми се случи да си поръчам няколко неща от онлайн аптека, платих ги с ePay.bg.
След известно чакане стана ясно, че ги няма някои неща. Предложиха ми два варианта:
1. Да ми върнат част от парите с наложен платеж по куриер и да ми пратят поръчаното веднага.
2. Да откажа цялата поръчка (при което връщат парите по същия начин, по който са ги дръпнали), да я направя наново и да чакам да я обработят (слагат ме последен на опашката FIFO).
Аз избрах да ми върнат парите по същия метод за да си нямам подобни проблеми (да не ме питат после какво съм продал с наложен платеж).
Коментари
Публикуване на коментар