Ограничения при ползване на TransferWise за захранване на сметки при инвестиционни посредници (не го прилагат строго)
В списъкът с "Restricted activities" е захранването на сметка към инвестиционни посредници:
1.2.2 Financial and other professional services
...
Platforms allowing the trading and/or exchanging of FX/CFD/options.
След задаване на уточняващи въпроси се оказа, че не прилагат това ограничение строго и е възможно да разрешат плащане към ИП, които предлагат FX/CFD/options (напр. Interactive Brokers).
Имайте предвид, че в някои случаи може да се сблъскате с този проблем, питайте получателят :
Please be advised that TransferWise cannot complete payment to this recipient as it is a For Further Credit payment and TransferWise does not support this.
Тема във форум, от където събрах тази информация.
Освен това IB не поддържа плащане към TW:
“Interactive Brokers current policy regarding electronic money transfers to third parties does not allow for non-US customers to make electronic money transfers to third parties from an IB account. Our current policy only allows electronic money transfer to third parties, such as Transferwise, for US clients.”
Обаче клиент на IB/TW се похавали, че е успял да изтегли долари от IB към TW.
Според този подвеждащ текст TransferWise не може да се ползва за получаване на плащания от трети страни:
When you send money to TransferWise, there are a few types of bank accounts that we can't receive from, because they don't include your name as the sender.
...
Essentially, we cannot receive money from any bank account where the transfer to us will not bear your name as the account holder, and will instead be a third party name.
Incompatible accounts and currencies
Обаче аз им зададох уточняващ въпрос:
I read on your website:
"Essentially, we cannot receive money from any bank account where the transfer to us will not bear your name as the account holder, and will instead be a third party name. If you're unsure about this, it's best to double check with your bank."
Is this applicable to the multi-currency account? Can I receive income from third parties with the multi-currency account?
И отговориха:
Indeed it is a possibility to receive third party payments into your multi-currency account.
Once we verified your identity, and you added 20 GBP (or the equivalent of it in another currency), you will have your own bank details, which you can provide to your third party.
Currently we provide bank details in the following currencies: USD, GBP, EUR, AUD, NZD, PLN.
You can find some handy additional info here:
Feel free to get back with some additional questions.
От това си правя извод, че могат да се ползват за получаване на плащания от трети страни, ако имате сметка при тях.
Зададох им уточняващи въпроси:
I read about your Restricted activities:
1.2.2 Financial and other professional services
...
Platforms allowing the trading and/or exchanging of FX/CFD/options.
Does this means that I can't use my TransferWise multi-currency account to send money to my stock trading platform (for example Interactive Brokers, Trading212)? Both trading platforms offer CFD.
Or this is applicable only to customers without multi-currency account?
Отговориха ми:
Your multi-currency account should still be able to send and receive payments from different trading platforms such as Interactive Brokers, as many of our customers use this platform.
The best way to find out if TransferWise can deliver funds to your specific recipient account, is to save the banking details of that account under your ''Recipients'' tab.
If the system shows you an error when saving the details, then most likely incorrect account details were inserted or we're not able to deliver to that account.
Please note, that if you're sending out USD currency, then TransferWise always uses the ACH electronic payment method to deliver funds to bank accounts within the US and the Swift network to deliver USD out of USA.
If your trading account is in the USA, then the trading platform would need to provide you an ACH routing number + account number - if they don't have an ACH routing number and only a wire routing number, then we won't be able to deliver funds to there for you.
About receiving funds - your USD balance is able to receive funds locally from within the USA and internationally from countries mentioned here.
If the sender accepts the USD banking details you have with TransferWise as a valid bank account (and any other personal bank details you'd have for other currencies), then we'd most likely be able to receive the payment and add it to your balance.
Depending of their sending method (local, international), it could take from 0-5 working days for the funds to reach us.
От което следва, че не прилагат строго забраните, упоменати в „Acceptable Use Policy“ и потребителят може да провери дали е забранено да изпраща пари към даден получател като въведе сметката му в списъка с контактите (Recipients) - ако не излезе съобщение за грешка при запазването на сметката - значи би трябвало плащането към този получател да работи.
От TW казват, че може да се получават плащания от IB, но IB казват, че е забранено за несащански клиенти да прехвърлят пари към TW от IB.
От TastyWorks не разрешават клиентите им да захранват сметката си с TranswerWise и който се обърка да внася чрез този метод ще му върнат парите след като си удържат таксичка от $30:
Deposits cannot be made using TransferWise
Currently, the only money transfer service our clearing firm accepts is CurrencyFair. Any deposit sent with TransferWise will be rejected and returned. Rejected deposits are potentially subject to a $30 reversal fee issued by our clearing firm. To avoid any reversal fees, we suggest using CurrencyFair or bank wire to deposit funds.
Таксите на TransferWise са относително високи: 0,45% е много. За сравнение: през Делтасток ако се обменя валута таксата е 0,3%.
Снимка за доказателство, че взимат такава такса, източник:
Снимка от страницата в Делтасток за превалутиране (курсовете са от събота, може спредът да е повишен; таксата е включена в показаните котировки):
Тук пишат, че при превод на евро през Revolut към IB са поискали документ от Revolut ("We require a copy of the deposit slip, bank statement or the receipt of deposit which should include your account ID") и след това преводът е бил успешен. Доларовите преводи с Revolut към IB не знам дали работят. Имаше някаква драма със символа "U".
На 12 юни клиент на Interactive Brokers и TransferWise се оплака:
До скоро използвах TransferWise за преводи към Interactive Brokers, но когато днес опитах, ми блокираха трансфера. От съпорта им, получих следния птговор:
“Please be informed that we will not be able to process any payments to that recipient. Unfortunately we're unable to give further information regarding the reason.”
Може би това важи за всички клиенти (не съм получил официален отговор от TW).
Вече няколко прехвърляния (депозити и тегления) правя между ИБ и ТВ с петцифрени суми. НИкакъв проблем, освен че е с 1 ден повече закъснение (по-бавно обработват плащането). Дори днес го направих, защото пари се оказаха излишни в ТВ. Първият ми обаче банков превод (депозит) беше с Българската сметка (еврова).
ОтговорИзтриванеИмам проблеми обаче, и още при опита за плащане със САЩ брокера - ТД Америтрейд. Дава че не може, ако не си УС гражданин. Засега това е положението, надявам се да се промени.
SWIFT превод или ACH?
ИзтриванеИ двата варианта. Различни са просто "грешките" които получаваш. Можеш да пробваш като си откриеш доларов акаунт, прехвърлиш 1-2 долара от друг (евров, левов, или какъвто имаш) и ще видиш какво се случва. Ако нямаш - депозирай с карта в USD акаунта си, отново става.
ОтговорИзтриванеПри тегленето от САЩ Брокер към ТВ, отново не се получава и е налично само за граждани на САЩ.