Видях тази реклама на фирма, която доставя пратки от Германия, Великобритания и приема също пратки от AliExpress (вкл. от Китай). Зададох им някои интересни въпроси.
Въпросите ми и техните отговори:
Ако поръчам от AliExpress нещо чрез вас и то дойде от китайски склад какво става в случай, че се задържи на митница? Занимавате ли се с червената лента и колко ще му струва на клиента?
Има слухове, че от Aliexpress щели да поемат разправията с митници и плащане на ДДС, но не знам дали ще стане така.
За сега как процедирате?
Повечето куриери доставят пратката директно в склада ни с наложен платеж и изискват да заплатим импортните такси.
Тоест, разходите за вас не са високи - не се занимавате да попълвате документи, а само им давате колкото пари те са изчислили, че трябва да им дадете?
А искате ли предварително от клиента пари за да покриете този разход и как определяте колко да ви даде предварително, как се плаща?
Тези разходи, които плащате включват ли такса подобна на тази, която български пощи налага (митническо представителство - 12 лева) или са само ДДС и мито? В сравнение с услугата на Български пощи получаването на пратки от Китай чрез вашата фирма има ли предимство за една типична пратка за около 100-200-300 лева, до 1 кг например?
За една такава пратка предполагам, че разходите за транспорт до България + транспорта с Еконт ще са горе-долу колкото таксата на Български пощи от 12 лева. И затова въпросът дали и в Германия има подобна такса е интересен.
Тези неща не са обяснени на видно място на сайта ви, но смятам, че ще са интересни за повечето от евентуалните ви клиенти, които пазаруват от AliExpress и се притесняват от задържане на пратката на български митници и българската бюрокрация.
Отговориха лаконично:
Ежедневно получаваме в склад Германия пратки със съпровождащи митнически такси, който плащаме след потвърждение от клиента. При получаване на пратката клиента заплаща 3.40лв /кг + таксата която сме платили в Германия за мито.
Клиент на Gabco сподели опита си:
Преди половин година поръчах нещо от Щатите с доставка до Англия и после с Габко до БГ. Та така направих, защото господин американеца не искаше да праща за никъде освен шатите и Англия.. 😀.
Та поръчах и пратката очаквано бе задържана в пощенска станция в Англия, като бяха изпратили на Габко уведомление, че се дължат митнически сборове там ддс и т.н. Понеже бях тракнал пратката и видях че е задържана влезнах я техните пощи и за мое учудване я освободих с два клика на мишката (демек платих си ДДС и някакво мижаво мито, без регистрация и каквото и да е - явно не ги интересува кой ще даде парите.. влизаш пишеш тракинга и плащаш каквото искат).. след което пратката продължи към Габко.
Даже се получи парадокс, че пратката ми бе вече тръгнала за БГ, когато от Габко ми пратиха съобщение, че имам мита и ддс за плащане 😀
Та ако е така и в Германия е кеф.
От Dostaviam.com коментираха:
В Германия повечето пратки ги доставят с DHL и куриера при доставка изисква да заплатим директно на него в кеш определената митническа и ДДС сборна такса определена от немския "ZOLL" (агенция митници), така че може би е още по-лесно и удобно
Ето още една причина да избягвате Български пощи:
Допълнение: всъщност се плаща 12 лв (митническо представителство) + 4,80 лв (пощенска услуга), ако ако ползвате услугите на Български пощи (общо 16,80 лв). Вижте снимките тук.
Списък с посредници, които ще ви спестят разправията с Български пощи и митниците:
Коментари
Публикуване на коментар