Некоректни практики на TeamViewer - прекратяването на абонамент е трудно, след неуспешно прекратяване продават дълга ви на колектори
Авторът на оплакването си е направил абонамент, не е могъл да го прекрати (защото процесът по прекратяване нарочно е направен труден), закрил си е кредитната карта (за да не му дръпнат пари), обаче TeamViewer са продали задължението му на колектори.
Не регистрирайте TeamViewer бизнес акаунт!
Пиша този пост, като предупреждение, към колегите които смятат да използват платената версия на TeamViewer. Не го правете!
Ползвах близо две години платен акаунт, но покрай COVID-19 кризата, загубих клиенти, които съпортвах през TeamViewer и реших да не го подновявам. Бях чел по форуми, че TeamViewer имат некоректни практики и спирането на абонамента е много трудно.
Например в клиентския интерфейс можеш да променяш плановете си на по-високи, имаш опции за справки по плащания, но няма бутон "Unsubscribe". Четейки дребния шрифт в условията им, са написали че можеш да прекратиш абонамента(който е годишен) минимум месец преди изтичането му. За мен няма никаква логика в това условие, но аз бях наясно с него. Също така пише, че няма повод за притеснение, защото преди да влезеш в този месец ще получиш писмо, което да те подсеща, да подновиш абонамента или да го прекратиш. Бях подготвен от постовете на недоволни колеги, че подобно писмо не пристига, съответно си бях оставил подсещане в календара 45 дни преди крайния срок.
С достатъчно време, започнах опитите си да прекратя абонамента. Както писах, клиентски интерфейс за подобно действие няма и единственият начин е да се свържеш съпорта. Съответно съпорта отговаря само на въпроси по софтуера. На всички въпроси свързани с абонамента, отговарят, че ще предадат на съответния отдел и колегите им ще се свържат с мен. Колкото пъти се опитах да се свържа, винаги стигахме до момента, в който ме уверяват, че няма повод за притеснение и служител на търговския им отдел ще се свърже с мен за да прекратим абонамента.
Опитах се да се свържа многократно и по телефона от сайта им. Когато избереш "1" за проблеми с лиценза, никога няма свободен оператор.
Прочетох десетки коментари със същия проблем във форума им и осъзнах, че те просто ще ме таксуват за още една година (€459).
Нямах избор, отидох в банката и помолих да ми спрат кредитната карта, която бях регистрирал.
Въпреки неудобството, бях решил че съм приключил с тях, докато днес не ми доставиха прикачената бележка.
Предали са задължението ми (което тогава беше бъдещо задължение, при това за услуга, която не съм ползвал) на колекторска фирма.
Най-хубавото е, че аз и в момента няма как да се откажа от акаунта си.
Източник: публикация във Фейсбук.
Форумният модератор на TeamViewer разясни (линк):
- For cancellation, the customer can send us a ticket and return the newly purchased TeamViewer license or AddOn licenses within 7-days from purchase and we will refund or cancel the invoice.
- For termination, the customer has to send us a ticket at the latest 28 days prior to the renewal date.
Ако клиентът има доказателство, че е пратил ticket или email с искане за спиране на абонамент може да ги съди. Но той твърди, че няма такова.
При ползване на подобни услуги пазете доказателства за това, че сте искали прекратяване на абонамента. И доказателства за това, че сте се оплакали във връзка с трудности по прекратяване на абонамента.
Записвайте си и телефонните разговори!
Коментари
Публикуване на коментар