Онлайн откриването на сметка в Райфайзенбанк всъщност не е онлайн. Иска се ходене до офис на банката и подписване на бумаги (офертата на сайта на банката).
Иначе ако наистина таксата е 1,30 лв на месец общо за сметката и картата не е зле, средната пазарна месечна такса мисля, че е поне около 2 лева. Не виждам на сайта да предлагат безсрочни депозити (безсрочни спестовни сметки) без месечна такса, преди имаха, но са спрени от продажба. Иначе имат срочни депозити без месечни такси и такса теглене на падеж.
Разказ на потърпевш клиент на банката (източник):
Новата лесна процедура по откриване на сметка онлайн в Райфайзен е измамна.
Попаднах на покана за откриване на сметка при тях онлайн и си казах 'Ето! Първата модерна банка, която ще поведе прехода'. И без това отдавна се дразня на глупостите на Сосиете и исках нова банка, а и новият Covid лайфстайл диктува промяна - всичко се подрежда идеално. А тая сметка и без това я използвам само за да прехвърлям към революта.
Твърде добро, за да е истина.
Откриването на сметка онлайн е двойно по-трудно. Защото първо я откриваш онлайн, а след това минаваш и през стандартната процедура, в клон на банката, нищо спестено.
Процесът представлява 1 час снимане на лична карта, попълване на форми, сваляне на апликации, споделяне на данни с 3-ти компании (evrotrust, които фасилитират идентифициране и ел.подписване), видео разговор с техен служител, и последващо електронно подписване на разни документи. Но си казваш 'нищо, в името на великата кауза да не се занимавам с чакане, разговори със служители на гишета и т.н., ще мина през това'. След това трябваше само да мина през офис и да си взема дебитната карта.
В офиса им ми изпринтиха разни формуляри за попълване на лични данни и ми снимаха личната карта. Питам ги защо, след като вече имат данните ми, подписани електронно, имат и снимка на личната ми карта. Казват 'трябва всичко да се подпише и физически'.
Е, аз това можех и без тежката онлайн процедура да го правя - казвам - какво спестих тогава? - Имате промоционална месечна такса от 1.30лв на месец, която иначе в клон на банката не се предлага. И докато ми казва това, се чеше под носа, защото маската ѝ е на брадичката, сякаш да ми напомни защо исках да нямам допирни точки с банкови служители изначално.
Сега трябва да ходя отново, защото от разговор с кол центъра им разбрах, че за да открия тази сметка трябва задължително да отида в клон и да подпиша всичките документи. Иначе им дължа 1.30лв месечно, макар и с неактивна сметка и неподписани физически документи.
Препоръки за друга банка?
Коментари
Публикуване на коментар